Klimaatblues: Zon is actiever dan ooit

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Feb 3 08:30:22 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, je suggereert in wezen dat al die (UN)deskundigen alleen maar politiek
correct zouden zijn. Dat gaat mij te ver. Ik denk dat er toch andere
natuurkundige factoren een rol spelen dan de algemene condities die jij
schetst. Bedenk wel dat de CO2-uitstoot wel enorm is - daarvoor hoef je
maar even bij Schiphol te verkeren en de files te aanschouwen.

Overigens houd ik politieke correctheid inzake klimaatverandering beslist
voor mogelijk. Ik hoef hiervoor slechts naar mijn eigen stiel te verwijzen:
de massaliteit der deskundologen, ook Entzinger, waarmee men via het
politiek-correcte multiculturalisme in wezen neo-apartheid aanmoedigde.
Motivatie? Veel sociale wetenschappelijk werken vanuit een elitair
helicopterperspectief.

Mijn vraag: kun je klimatologen iets vergelijkbaars aanwrijven? Of gaat het
om een omkoping die beter werkt dan recent die van het American Enterprise
Institute ($15.000 voor ondermijning van een betoog, aldus The Guardian
gister)? Elitistische massahysterie of structurele omkoping? Daarbij
veronderstel ik wel dat je aannames op zich aanvaard zijn...

Dus welke sociale motivatie zou je betoog steunen?
hv,u
-----