Nieuwe vrijzinnig democratische beweging

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Dec 31 11:19:09 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Marc en Mark,

Mark vroeg om het meeschijven aan een manifest. Ik vind dat eigenlijk
een heel goed idee. Een manifest van niet meer dan 2 A-4-tjes. Op
hoofdlijnen, maar concreet genoeg om duidelijk en specfiek op punten te
zijn. Een intentieverklaring pre-ambule) en dan twee á drie
aandachtsgebieden (liefst woorden ale dossier, beleidsgebieden, beleid
etc vermijden).

De interntieverklaring ademt een prikkelende SPIRIT OF FREEDOM en draagt
het gevoel uit dat er iets MOET gebeuren.
*Vrijheid* en *noodzaak* dus (uit te schrijven in een kein tekstje) .

Aandachtsgebieden (wb mijn insteek):

1) immigratie/integratie (waaronder vrijheid van godsdienst)

2) Verkeer en Vervoer (vrij kunnen bewegen betekent oplossing van
belemmeringen, zoals files en slecht OV)

3) Vrijheid van uiten, handelen, ondernemen (MKB, wegnemen red tape,
verlaging adm en fiscale lasten etc)

4) faciliterende, lean and mean overheid (wegsnijden bestuurderslagen,
wegnemen ambtelijk overgewicht, stimuleren directe democratie,
afschaffen pol partijen als corruptie-nesten, zelfsturing burgers,
basisinkomen)

Wie volgt?

Een liberaal én democratisch, en VRIJ 2008!!!!!!

Uw onverbeterlijke en ongehoorde partijgenoot Hein