Astrometrie en astrologie van Geel D66

Sat Dec 29 10:37:30 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Ik heb de afgelopen winter Oorlog en Vrede herlezen, ratelde hij verder,
>een mooi boek, zult u zeggen, maar de inhoud is volstrekt verouderd en
>ontbeert iedere actualiteit. (...) Ik heb .... daarom Oorlog en Vrede
>herschreven.

 Mooi gezegd. Dat is precies hetgeen ik poog te ontmaskeren. Beetje laat
 - dat wel - een paar jaar geleden zou er veel ellende te voorkomen zijn
 geweest. Maar aan de andere kant is het ongewis welke ellende mogelijk
 nog gaat komen als *niemand* de Gele gekte van D66, dat herschrijven van
 de werkelijkheid, blootlegt... D66 moet Sirius-vrij worden wil de partij
 overleven.

 Men moet daartoe Vrijmetselaarspuzzeltjes oplossen (da's best leuk, hoor
 - alleen de oplossing is niet leuk). Dat oplossen gaat over het doorzien
 van de deterministische wijze van denken en dubbele bodems. Af en toe
 vindt men een stukje - daarom komt alles niet in 1 keer. Zelf weet ik weer
 wel wat meer dan ik hier opmerk.

 Voorbeeldje: eerder vond ik dat veel ellende van Geel D66 over de ster-
 renbeelden Grote en Kleine Hond gaat, daarna dat deze in Egypte de
 Baviaan en de Krokodil moeten zijn en slaan op Thoth en Horus - dat was
 aanleiding om naar een plaatje te gaan zoeken en wie daar naar kijkt,
 *ziet* waarom het een Baviaan en een Krokodil moet zijn. Leuk, ik had de
 puzzel dus goed opgelost, vreselijk dat Geel D66 een baviaan tussen de
 oren heeft, wanende dat Mercurius symbool staat voor het menselijk vernuft
 (want dat is wat er aan de hand is) terwijl het de stopzinnigheid zelve
 zij.
 En gevaarlijk: mensen die hierin geloven ontsporen volledig, worden gek,
 gaan aan de drugs en plegen zelfmoord. En dan hebben ze nog mazzel want
 moord en afpersing blijkt in deze kringen heel gewoon te zijn.

 En passant kom ik ongezochte dingen tegen. Deze keer dus waarom Piet Vroon
 z'n gedachten niet meer stil kon zetten, waande dat men dat doet door met
 z'n vingers te knippen, en toen dat niet lukte (wat anders ?) zelfmoord
 pleegde. Hij zag de simpelste oplossing - domweg niet met het occulte bezig
 zijn - in zijn waantoestand niet meer. Dat laatste is opvallend, trouwens
 - dat mensen zelf niet meer door hebben dat het niet goed met hen gaat.

 In D66: dat 'Klaar voor de Klim' dus nooit kan werken omdat zo'n helicale
 opkomst van Sirius domweg nergens over gaat (die gaat niet over Sirius maar
 over de baan van de Aarde om de Zon en het roteren van de Aarde om z'n as
 - dingen die in de Oudheid *onbekend* waren - maar tegenwoordig wordt men
 geacht hiervan op de hoogte te zijn, wil men een land kunnen besturen).

 Tal van D66-hotemetoten produceren een onophoudelijke stroom flauwekul
 over Sirius. Dat dient dus op te houden. En de enige manier om dat te
 stoppen is dat de D66-leden gaan inzien dat men het uberhaupt voortdurend
 over Sirius heeft (dat zit immers verborgen achter een dubbele bodem), dat
 de bron daarvan de Vrijmetselarij zij, dat alles tot vervelens aan toe over
 de homo-god Mercurius gaat en dat dit de reden is waarom D66 inhoudelijk
 nergens meer aan toekomt.

 We horen niet toevallig nooit meer iets over staatkundige hervormingen...
 Neen, na alle 'sociale hervormingen' moet het nu gaan over 'duurzaamheid'.
 Een Vrijmetselaarsbegrip ! New Age gekte.

 Mag ik effe een teiltje ?