het roepen van "homo" naar een rechter is wel strafbaar

Fri Dec 28 16:16:33 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Teletekst,
>Hof acht "homo" wel beledigend

 Geestig. Hier zal D66 wel geen vragen over stellen...

 Als ik het goed begrijp gaat het hier om intentionaliteit en de interpre-
 tatie van intentionaliteit. Als voor mij het woord 'rechter' een scheld-
 woord zij, dan mag ik tegen een rechter dus geen 'rechter' zeggen want in
 dat geval zou de rechter wel eens 'rechter' kunnen verstaan in plaats van
 rechter en is zijn reputatie naar de haaien.

 Ik ben trouwens linker dan de rechter: ik roep altijd 'agent' naar homo's...

 In het bericht staat,
>In de nieuwjaarsnacht riep hij "homo" naar een agent die hem bekeurde. Die
>voelde zich in zijn eer en goede naam aangetast.

 [Hier staat trouwens dat de homo - en niet de agent - zich in zijn goede
  eer voelde aangetast]

 Kennelijk verklaart de agent voor de rechter dat homo's wat hem betreft
 geen goede naam hebben en is de rechter het daarmee intentioneel eens.
 Waarom zo'n agent dan niet veroordeeld ? En waarom veroordeelt de rechter
 zichzelf dan niet ?

 Nederland is weer eens niet goed snik...