D66-Euroquiz: Mijn score

Fri Dec 14 09:30:29 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De D66-Euroquiz al gedaan ? Ze staan op,
       http://www.eigenlijkbentueeneuropeaan.nl/#quiz

Eerste vraag: Wat weet je eigenlijk van Europa ?
Score: 36/60 punten
       Van jou zijn geen uitgebreide feitjeswatervallen te verwachten over
       Europa, maar de grote Europese lijn is je heel duidelijk. Je kunt
       de belangrijkste instellingen wel opnoemen en je weet welke landen
       bij de Europese Unie horen. Voor jou is duidelijk: Europa bestaat en
       is onderdeel van ons dagelijks leven. Europa is voor jou niet een
       groot grijs gebied en je weet: eigenlijk ben je een Europeaan.
Als ik gok op irrelevante onzin (wat zijn de grootste landen van Europa
en zo), haal ik bij poging 2 en 3...
Score: 42/60 punten.
       48/60 punten.
       Je bent zeer geinteresseerd in Europa en maakt veel indruk op feesten
       en partijen met leuke feitjes over Europa en de Europese Unie. Je
       weet niet alleen veel over Europa, je bent ook op allerlei manieren
       actief met Europa bezig. Bij jou kan het woord 'eigenlijk' wel worden
       weggelaten; je bent een Europeaan.

Tweede vraag: Hoe Europees ben je eigenlijk ?
Score: 19/60
       Je bent misschien wel Europeaan, maar voor jou is dat niet zo heel
       erg belangrijk. Je thuisbasis ligt dicht bij huis en je Europa-gevoel
       is niet erg uitgesproken. In je dagelijks leven ben je je niet bijzonder
       bewust van Europa. En hoewel je misschien blij bent dat vliegtickets
       dankzij Europa goedkoper zijn, heb je niet direct behoefte om hier
       gebruik van te maken om andere Europeanen op te zoeken.

Van de laatste zin begrijp ik overigens niets. Ik ben bepaald geen duurzaam-
heidslul maar moet men nu weer *veel* vliegen ? Tja...