Ambtelijke gluiperds

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Sat Dec 8 20:17:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De verwevenheid tussen vooral de twee grote investeringsministeries -Verkeer
en Waterstaat en VROM- en de markt is erg zorgelijk. Het is ons kent ons. De
directeur van bedrijf X is morgen ineens DG op het ministerie, en (nog
vaker) andersom. Zeer ongezond. Ik heb talloze dossiers gezien waarin dit
een groot probleem is.
Denk momenteel bijvoorbeeld aan het taxidossier en de OV-jaarkaart. Hopeloos
gepolder, maar op het verkeerde (ambtelijk) niveau, en de staatssecretaris
laat men bungelen. Eerder hebben we het op allerlei andere terreinen gezien:
de NS, Schiphol, de radiofrequenties, de publieke omroep. En in het verleden
bij KPN, PTT en DSM.
Een probaat middel hiertegen is overigens privatiseren, liberaliseren,
concurrentie organiseren - uiteraard alleen waar dat kan en verantwoord is
(maar dat is een andere discussie).
Groeten,
Bert.

Op 08-12-07 heeft Mark Giebels <mark.giebels at gmail.com> het volgende