Romanticus steunt modernisering

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Aug 30 11:09:34 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm,
Ik vermoed dat je het kwatrijn niet goed hebt gelezen. Niks tijfelachtig
citaat. Het is een pleidooi voor een wetenschappelijke houding. Misschien
ben je wat verblind - als ik je zie spreken over religie als 'aberratie'-
door je anti-religieuze houding. De diversificatie in religies, sektes etc.
rechtvaardigt toch eerder een benadering als 'subcultuur', mede door de
omvangrijkheid, verscheidenheid, duurzaamheid etc. Tot een subcultuur kun
je je niet aangetrokken voelen, er afkeer van hebben, maar het zal je nooit
lukken om een fenomeen uit te roeien met modernistische slogans en
redeneringen. Dat is de droom van atheisten...

Een subcultuurtje acht ik trouwens het wijdverbreide anoniem reageren op
internet. Doe dan wat aan de gezagsverhoudingen die je beletten vrijuit te
schrijven.
hv,u
-----