Causatie en D66

Tue Aug 28 10:36:51 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
 >  Joris van den Wittenboer <jwittenboer at HOME.NL>,
 >
 >  Je wil ongetwijfeld iets bewijzen - maar het is onduidelijk wat. De
meeste
 >  websites hebben in het geheel geen robot-file.

Och, ik hoef niets te bewijzen. Ik wil je duidelijk maken dat het niet
zo raar is, alle sites die gebruik maken van het content management
systeem Joomla gebruiken die robot-file... En dat zijn dus een heleboel
sites. Of het de meeste zijn? Ik vermoed dat de meesten wel een
robotfile gebruiken.... Andere systemen zullen ongetwijfeld ook een
standaard robotfile gebruiken.

En het is trouwens niet zo dat die site of de betreffende mappen dan
niet te doorzoeken zijn. je geeft slechts aan aan google, dat dat
waarschijnlijk niet nuttig is.... Andere zoekrobots gaan juist die
mappen wel indexeren.... Spambotten bv....

Het is een hulpfile... De betreffende robot mag er mee doen wat ze
wil... De echte zoekrobots zullen er rekening mee houden, het scheelt
hen ook veel werk om iedere keer niet door duizenden fotos te zoeken
naar info...