Causatie en D66

Thu Aug 23 16:52:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Jij beweert dat erg geen oorzaken bestaan, slechts gevolgen.

 Ja, dat is zo.

 Ik heb natuurlijk de mazzel dat ik ooit op college heb moeten leren wat
 causatie is en de astrometrie achter deze flauwekul is voor mij echt een
 peulenschil. Het eerste jaar op de middelbare school kreeg ik bij geschie-
 denis uitsluitend Griekse mytholgie, mijn broer is als kunsthistoricus
 afgestudeerd op juist dat gedeelte van Amsterdam waar de Vrijmetselarij
 ingreep in de plattegrond van de stad en m'n vader heeft als hobby de
 klassieke oudheid. Alles zat mee.
 Maar de doorbraak kwam pas toen ik zag waarom een vriend van mij verslaafd
 is aan frituurolie en waarom hij door orthomoleculaire kwakzalvers in het
 AMC tegen schizofrenie wordt behandeld (al 10 jaar, je houdt het niet voor
 mogelijk) terwijl hij in 't geheel niet schizofreen is (wel flink in de
 war door het gedachtengoed van zijn kwakzalvende psychiaters - hij denkt
 daarbij dat hij volkomen geniaal is, alles doorheeft).

>Hoe rijm je dat met het onderzoeken van de oorzaken van de handelswijzen
>van je politieke tegenstanders.

 Die zijn er dus ook niet. Het gaat om het achterhalen van de motieven:
 wat zijn de beweegredenen waarom men alles ('s mijnsinziens: doelbewust)
 kapot maakt. En dat gaat - heel duidelijk (want anders zou men heel wat
 rationeler geopereerd hebben) niet over politiek. Ik heb gepoogd datgene
 wat er achter ligt, te doorgronden.

 Het resultaat van mijn bevindingen is ronduit rampzalig. Maar eigenlijk
 stond dat reeds op voorhand vast: de koers van D66 was volkomen zoek en
 analisten maakten niet voor niets grappen over de gekte van D66. Wel, nu
 weten we wat die gekte behelst, waar dat gele streepje op het D66-logo,
    http://www.d66.nl/9359000/g/logod66.png
 zoal voor staat. *Voor iets zeer engs, dus.*

 Weg dus met dat streepje !

>Je gaat zelfs heel ver met het uitpluizen van die oorzaken,

 Dat valt wel mee, hoor.

 Ik heb hier jarenlang forse kritiek geuit op de gekte. Maar net als
 alle andere critici zag ik niet waarop ik nu eigenlijk kritiek had, zo
 warrig was het allemaal.

 Plotseling zag ik dat dus wel - en ja, dan vallen alle stukjes, hoe raar
 de puzzel ook blijkt, keurig op hun plaats. Als In 't Veld dus weer eens
 uithaalt tegen de Paus, weten we dat ze het opneemt voor Satan. Als zij
 en BvdH weer eens likken naar de homo's van het COC, dan hebben ze het
 eigenlijk over de New Age van Satan. Mocht LvdL ooit een dochter krijgen,
 dan weten we nu dus al dat die meid 'Iris' zal gaan heten...

 Ik zag in de krant zonnebloemen staan naast de kist van Jos Brink en dat
 hij voorganger was in de kerk 'De Duif'. Dit hangt ook samen... het is
 *precies hetzelfde verhaal*.

>je postuleert er nogal wat aannames over, wat betreft hun motieven.

 Ik postuleer niets. Deze mythologie ligt al duizenden jaren vast. Wel is
 het zo dat de Vrijmetselaars er aardig aan hebben zitten te buigen - ik
 zie de anachronismen ook wel - maar het zijn niet *mijn* anachronismen,
 ik induceer slechts datgene dat *iedereen* kan waarnemen. Noch voor die
 waarnemingen (de sociaal-liberale rampen van Opschudders) noch voor die
 postulaten (de Hermitische beginselen van Hermes), ben ik verantwoorde-
 lijk. Ik heb slechts gezien dat ze met elkaar verbonden zijn.

 De echte verantwoordelijken zijn degenen die zich hier daadwerkelijk door
 hebben laten leiden en die al doende D66 naar de klote geholpen hebben.
 In de bovenkamer van die lieden is van alles mis.

 Marc Fluks, Amsterdam