Westen geinfiltreerd door anti-radicale Moslims ?

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Aug 20 18:32:11 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>
>  Hoezo ?
>
>  Dat Ayatollah's 'moordlustig' zouden zijn, lijkt me propaganda. Iran
>  is nooit een oorlog begonnen of zo; er zijn veel verdachtmakingen
>  maar die komen uit Israel en zijn *derhalve* ongeloofwaardig. Als er
>  1 land is dat echt niet deugt, dan is het Israel wel.
>
>  Ik constateerde dat er op een Iraanse site een lijstje staat met
>  namen. De meeste namen daarop kende ik niet en dus ging ik kijken wie
>  de mensen zoal zijn. Nou, ze deugen geen van allen. Dat is dus geen
> [...]

Die griet praat die twee (Ellian & de Winter) wel heel erg naar de bek.
En, niet met politiek bezig?

Intussen die andere verlichtingsliberaal:
Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 1/6
http://www.youtube.com/watch?v=8aItcLm_0nc

Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 2/6
http://www.youtube.com/watch?v=ejJ7s5TMpy8

Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 3/6
http://www.youtube.com/watch?v=Av9pwHYq8B8

Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 4/6
http://www.youtube.com/watch?v=6EBBsA3H994

Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 5/6
http://www.youtube.com/watch?v=Tj1aCnle9es

Hirsi Ali: Is Islam Compatible with Liberal Democracy? 6/6
http://www.youtube.com/watch?v=DrSJiBHfVtg

.. en ze blijft maar liegen.

Wat is compatible met wat? En, Hirsi Ali?

En wie betaald haar beveiliging nu?

Verder:
http://www.vn.nl/Maatschappij/Integratie/ArtikelIntegratie/EenBeetjeInElkaarGeslagen.htm

"Op ramkoers
Margalith Kleijwegt

Twee maanden geleden ontmoette ik hem voor het eerst, Ehsan Jami, de
oprichter van het comité voor ex-moslims. We waren allebei te gast bij
LuxVoor, een landelijk podium voor jonge progressieve politiek
geïnteresseerden. Het was vlak nadat NRC Handelsblad de e-mails tussen
de PvdA en Eddy Terstall had gepubliceerd waaruit bleek dat de
sociaal-democraten in hun maag zaten met deze nieuwe Ayaan. Want hoe
moesten ze die onbesuisde jongen in de hand houden?
Het publiek aan de Amsterdamse Amstel was jong en wit en hoogopgeleid.
Daarnaast waren er talloze journalisten uitgerukt om de opgewonden
woorden van Jami te beluisteren. Die gingen erin als Gods woord in een
ouderling. Kritische vragen werden nauwelijks gesteld, en mijn
belangstelling voor het verhaal van Jami’s eigen afvalligheid – hij
heeft een tot het christendom bekeerde moeder en een niet-gelovige vader
– werd afgedaan als volstrekt irrelevant. De toehoorders leken een hekel
te hebben aan godsdienst in het algemeen en aan de islam in het
bijzonder. Jami zelf nam het die avond niet op voor de niet-gelovigen,
maar gaf vooral af op degenen die wél geloofden.

Een paar weken later trad hij weer op, nu bij een door Paul Scheffer en
Eddy Terstall georganiseerde avond in De Rode Hoed over geloofsvrijheid
en geloofsafval. Een stampvolle zaal, een podium met onder andere
minister Plasterk, schrijfster Nahed Selim, arabist Hans Jansen. Jami,
die op de voet gevolgd werd door een ploeg van Nova, was een beetje
stilletjes. In de zaal zaten weer nauwelijks moslims, maar de doelgroep
leek door de aanwezigen absoluut niet te worden gemist. Schrijfster
Yasmine Allas was de enige die opstond en riep dat dit debat over
geloofsafval niet in deze witte vijftigpluszaal thuishoorde, maar in
moslimhuiskamers. Haar hartekreet werd voor kennisgeving aangenomen. De
verbetenheid waarmee ook nu weer over de islam werd gesproken was
opmerkelijk. Dieptepunt was de reactie op panellid Mohammed Cheppih, die
zich erover beklaagde dat moslims het ook niet altijd makkelijk hebben
en zelfs op straat worden uitgescholden. Luid geloei uit de zaal was
zijn deel.

Salima Belhaj, liberaal moslima en actief in D66, vroeg Jami na afloop
om contact met haar op te nemen, ze wilde hem graag helpen. Haar oproep
herhaalde ze in Vrij Nederland. Tot op de dag van vandaag heeft Jami
haar niet gebeld.
"

.... , maar waar heb ik dit eerder gelezen?

Wat is de rol van NOVA eigenlijk?

Henk Elegeert