AHA-gate_2: 'Ex Moslim' Ehsan Jami is *nooit* Moslim geweest

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri Aug 17 11:41:21 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ooit was de PvdA en de VARA de thuishaven tegen de confessionelen, de
>  spreekbuis van de humanisten die niet meer geloofden, met name na de
>  oorlog.

Daar is weinig meer van te merken, Fritz. Dat wat ze (VARA) in huis
hadden is verworden tot een enorme betuttelzucht, en op partij niveau
tot een ongekend ziekelijk paternalisme. Gevolg van regeergeilheid,
en offeren desnoods de democratie ervoor op.

Zie de draaikonterrij over het onderzoek naar Irak. In plaats van
kritisch te blijven - ook als je regeringsdeelname hebt - trekt men
(Pfda) nogal opzichtig elke keutel die naar strot ruikt snel weer in.
Hopelijk gaat het verrotingsproces - nodig om te verkomposteren -
daar toch gewoon door. ;)

Terug naar Irak en the war on Terror:
"
123     Teletekst vr 17 aug
 ***************************************
    VS-jury verklaart Padilla schuldig
 ***************************************
 ` Een jury heeft de Amerikaanse moslim
 Jose Padilla schuldig bevonden aan het
 steunen van terrorisme en het beramen
 van moord.Hij zou van 1993 tot 2001 in
 onder meer Afghanistan en Tsjetsjenië
 mensen hebben vermoord en ontvoerd.

 Na zijn arrestatie werd hij zonder vorm
 van proces opgesloten als 'vijandelijk
 strijder'.Zijn zaak werd zo symbool
 voor de manier waarop de regering-Bush
 probeerde het terrorisme te bestrijden.

 De zaak kreeg in de VS kritiek omdat
 Padilla Amerikaan is.Om die kritiek te
 omzeilen is Padilla overgebracht naar
 een gewone gevangenis en berecht door
 een burgerrechter.
"
.... en de rest dan op Gitmo, die 380 vermeende terroristen?

Gitmo (Guantánamo Bay) en Abu Ghraib Prisons
<http://openheidoverirak.nu/forum/index.php?topic=37.msg114#msg114>

Gitmo zou gesloten worden,  maar wanner dan?

Want hoelang blijft dat gedonder door die Amerikanen nog duren:
http://www.guardian.co.uk/guantanamo/story/0,,2146600,00.html
"

  Guantánamo man's family release 'torture' dossier

*Vikram Dodd
Saturday August 11, 2007
<http://www.guardian.co.uk>*
A British resident held by the US as an alleged terrorist has claimed
his captors repeatedly tortured him, subjecting him to beatings, sexual
abuse and threats of execution.

Omar Deghayes, 37, is one of five British residents who the United
Kingdom government last week asked the US to release from Guantanámo
Bay, after years of refusing to help them because they were not UK citizens.

Yesterday the family of Mr Deghayes decided to release a detailed
dossier of alleged torture which the former law student dictated to a
lawyer who visited him in the Cuban internment camp.

"

Ok ok, ik was even benieuwd hoe de Pfda er tegen overstond,
maar die hebben het te druk met een ex?-moslim.

Zou (idd, Fritz) vroeger wel (1) op hun agenda hebben gestaan ...

>  Benieuwd hoe dat verder gaat nu de PvdA kiezers wil behouden en
>  daarvoor haar oorspronkelijke beginselen aan de dijk zet.

Gevreesd moet worden dat die al lang geleden overboord zijn gegaan.
Ik hoor al jaren niets meer uit die hoek waarvan, ik denk, ´he?´ er
leeft wat bij de Pfda?

Henk Elegeert