Satanfabels

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Aug 11 10:42:03 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com> schreef:
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  Ik kijk wel uit - ik ben beslist niet geinteresseerd in occulte zaken.
>
>  Het gaat er mij om, dat *anderen* er mee bezig zijn.

Marc, de wereld van symbolen is al eeuwen en eeuwen oud.
Het lijkt of je iets nieuws hebt ontdekt, en dat van de daken wilt schreeuwen, maar je hebt eenvoudigweg iets ontdekt dat al duizenden jaren bestaat. De symboliek.
Voordat we de moderne, rationele, cijfermatige (trouwens, cijfers zijn ook symbolen, wiskunde is ook een symbolische soms mystieke aangelegenheid) wetenschap kregen werd de werkelijkheid verklaard vanuit symbolen, vergelijkingen, tekens. Je zegt dat dergelijke "onzin" niets van doen heeft met jouw verhaal, maar dat geloof ik niet.
Lees eens over de geheime genootschappen in Harvard, over de illuminati, over het vaticaan. Inderdaad een hoog conspiracy-gehalte, maar er is ook feitelijke waarheid: Bush wás (is) lid van dat beruchte geheime studentengenootschap dat gelieerd is aan de vrijmetselarij (z'n vader en opa ook). Hij maakt steeds opnieuw dat satansteken (pink en wijsvingen omhoog), zijn grootvader hielp de nazi's aan de macht etc etc.
Als je de "spear of destiny" leest, over de occulte kant van het nazisme, dan ga je je ook allerlei dingen afvragen.
Maar...dingen kunnen ook gewoonweg onschuldig zijn. Een regenboog is een regenboog, een mooi natuurverschijnsel waar ik als mens altijd blij van word. Als ik die regenboog zou gebruiken als symbool voor mijn bedrijf, bijvoorbeeld, ben ik dan met satan bezig? Of vind ik de regenboog gewoon leuk, staat die voor veelkleurigheid, vrijheid, levenslust?
En m'n zoontje Helix noemen, tja, misschien is Helix gewoon een leuke naam! Of misschien vind ik de helix wel een mooie vorm.
Ik ga dus, misschien meer dan de rest van de lijst, mee met je dat er een verborgen kant kan zitten aan veel verschijnselen (namen, kleuren, symbolen, tekens). Ik ken vrijmetselaars ook persoonlijk, en ik weet dat achter de schermen inderdaad veel gebeurt: netwerken, balletjes toeschuiven, rituelen. Vaak ook vanuit goede bedoelingen (Vrijmetselaars willen goede dingen op aarde brengen, zoals de lions en de rotary).
Maar...als je een samenzwering wilt onderzoeken en desnoods ontmaskeren moet je beginnen met het scheiden van wat onschuldig is en wat verdacht. Ik vind dat je teveel verdenkt. En dat maakt je onderzoek niet geloofwaardig, hoe interessant en opmerkelijk en sympathiek ik je verhaal ook bij tijd en wijle vind....
Je twijfelende partijgenoot, Hein