Groene, Paarse en Gele periode van D66: Mascara

Wed Aug 8 08:19:04 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Het enige wat mij interesseert is de kleur van je mascara.

 Leuk... (voor degenen die de grap niet vatten: mascara staat voor het
 vermommen van Mercurius). Neen, ik ben Mercurius niet ('Marc' staat
 trouwens voor Mars, als men er dan toch astrologie/alchimie bij wil
 halen).

 Ik heb de irrationele verklaring gevonden waarom het zo vreselijk mis
 is gegaan met D66. Dit is zonder meer belangrijk, hier draaide over-
 duidelijk *alles* om.

 De fout die de critici van de koers maakten (ook ik) is dat ze op zoek
 gingen naar een rationele verklaring. De vraag was steeds 'Waarom doet
 men dit ?' als er weer iets volkomen fout ging waarbij iedereen de klap
 van mijlenver kon zien aankomen maar de koerscrisismakers desalnietemin,
 het liefst gillend tegen God, doorgingen op de ingeslagen weg.

 Ze waren louter bezig zo veel mogelijk symbolen voor Mercurius achter
 te laten, meer niet. Het ging hen om geen enkele andere zaak - vandaar
 het nihilisme.

 Marc Fluks, Amsterdam