Twenty-Five Ways To Suppress Truth

Tue Aug 7 07:35:48 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5-aug-2007, at 19:52, Hein van Meeteren wrote:

> Gelukkig heeft de "baas" van wikipedia,

Wikipedia is een gemeenschap en heeft geen baas.

> Oscar van Dillen, ingegrepen en een artikel dat onze vrind Muijz
> meende te moeten schrijven over zijn grote vriend Hein van Meeteren
> op slot gezet.

Hein van Meeteren en zijn vriendin/advocaat/sokpop zijn voor drie
maanden geblokkeerd
nadat Hein van Meeteren wegens het herhaaldelijk schenden van een
contactverbod voor
twee weken was geblokkeerd en zijn vriendin/advocaat/sokpop schreef
dat het duo zich
nergens meer aan gebonden achtte. Vervolgens heeft Oscar het artikel
wijselijk weer op
slot gezet. Hein had zich al eerder vanaf fake accounts met het
artikel bemoeid.

> Over encycyclopedische kwaliteit gesproken....

Klopt het Hein dat je door mij bent uitgenodigd aan te geven wat er
aan het artikel niet
klopte en dat je toen aangaf dat er niet zoveel mis mee was, maar dat
je jezelf niet zo'n
encyclopedie-waardige figuur vond?

> Alle desinformatie en gekleurde informatie is door Oscar eruit
> gehaald.

Het artikel is meer dan 160 keer aangevuld, gewijzigd etc. niet in de
laatste plaats door
Hein en zijn sokpop. En ook weleens door Oscar.
Het resultaat is een omstreden en onevenwichtig artikel.

> Dit tot frustratie van hen die wikipedia wel makkelijk vonden om
> hun rekeningetjes te vereffenen en hun vendetaatjes te voeren.

"7. Question motives. Twist or amplify any fact which could be taken
to imply that the
opponent operates out of a hidden personal agenda or other bias.
This avoids discussing issues and forces the accuser on the defensive."

> Verder heeft onze vriend M. het verbod gekregen nog iets over of
> tegen zijn obsessie, HvM, te zeggen.

Maanden geleden is *beide* vrienden voor Wikipedia een contactverbod
opgelegd.
Ook mochten we ons niet meer met het artikel bemoeien.
Ik heb me daar aan gehouden; Hein van Meeteren uiteraard niet.

> Daarom wordt deze D66-lijst nu weer ingezet om op Hein te schelden.

Bart postte hier een link over desinformatie. Hij moest meteen aan
Hein denken. Ik ook.
Hein doet vervolgens zijn uiterste best het in het artikel beweerde
te demonstreren.

Nota bene: op Wikipedia blijft ALLES bewaard. De complete
geschiedenis van een artikel,
en alle bijdragen van een gebruiker. Het is dus gemakkelijk na te
gaan dat Hein hier op
de lijst louter desinformatie staat te verkopen over zijn optreden op
Wikipedia.

> Wikipedia is immers afgesneden.

Geenszins. Weliswaar zijn Hein en zijn vriendin/advocaat/sokpop voor
drie maanden
geblokkeerd wegens zijn wangedrag, maar ik ben NIET geblokkeerd.

Het contactverbod en het verzoek om ons niet meer met het artikel te
bemoeien is destijds
tot stand gekomen omdat de voortdurend herrie die het op Wikipedia
oplaaien van de
Muijz-Meet veroorzaakte het werken aan de encyclopedie teveel
ontwrichtte.
Aangezien Hein voor drie maanden is geschorst wegens het overtreden
van de regels
en het ontduiken van een schorsing is er voorlopig geen kans op dat
op Wikipedia de
Muijz-Meet weer oplaait.
Er staat mij dus niets in de weg om voorstellen te doen om het
artikel wat meer neutraal
te maken en de feiten weer toe te voegen die Hein ten onrecht heeft
verwijderd.

> Deze informatie als tegenwicht tegen de desinformatie.

Bovenstaande opmerking is nu juist de desinformatie.

> Wat een heerlijk zomerdag vandaag, overigens.

En zo leuteren we maar door.

Intussen kan iedereen die van de diensten van mediator Van Meeteren
gebruik wenst
te maken, op de overlegpagina's van Wikipedia nalezen hoe onze
conflictbeheersings-
deskundige door dreigen, zeuren, liegen en lasteren een conflict
zodanig uit de hand
heeft laten lopen dat hij door de club drie maanden tot persona non
grata is verklaard.

Vervolgens heeft de club - allemaal autistische nerds volgens Hein -
het natuurlijk
allemaal weer gedaan.
Het ligt uiteraard nooit aan Hein zelf.

Erik vdMb