D66 en huurliberalisatie

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Fri Aug 3 18:29:08 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Da's niet waar, Martijn. Vrije markt is een milde vorm van oorlog, en
> oorlog kan niet zonder bedreiging (bedrijging, zoals ze het op Wikipedia
> noemen).

Hoe kom je daar nu weer bij? Volgens mij verwar je de wet van de jungle
met een vrije markt. Op een vrije markt maken autonome partijen vrijwillig
afspraken met elkaar af en houden zich aan die afspraken. Diefstal en
afpersing zijn duidelijk geen transacties op een vrije markt.

Hoe een vrije markt lijkt op oorlog moet je me eens uitleggen.