Vuilnisbakkenpartij: Dittrich legt halve bekentenis af

Mon Apr 23 22:55:33 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dittrich schrijft in z'n mea culpa,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=d66&X=&P=R19556
het volgende,
   In mei 2005 heb ik een pamflet geschreven: op weg naar nieuwe
   solidariteit. Hierin heb ik mijn ideeen voor progressieve liberale
   politiek opgeschreven. (...) Wat mij betreft is er bestaansrecht voor
   de PLP.
Ah, dat tweede is precies hetgeen ik beweerd heb... (maar het werd
destijds gepresenteerd als een D66-diskussiestuk, meneer Dittrich). En
weer later als een manifest. Dittrich geeft dus toe dat hij dubbel spel
gespeeld heeft.

Het eerste is trouwens onjuist: dat verdomde pamflet verscheen op 17 mei.
Het is derhalve *daarvoor* geschreven en zo'n boekje, hoe oneens ik het
er ook mee was, schijft men niet in een paar dagen (en zeker niet in z'n
eentje). Maar hij stelt het wel - de tijdlijn die ik gaf staat niet veel
toe. De Paascrisis vond immers plaats op 2 april 2007 en toen was Dittrich
al bezig met z'n boekje en - zoals hij zelf toegeeft - bezig met het
voeren van gesprekken om PvdA'ers van hun partij los te weken. Zoiets
schandaligs kon Bos onmogelijk toestaan.

Raar, dat Dittrich dat niet begrijpt. Misschien dat men in het COC op die
manier met elkaar in dark rooms omgaat maar in de burgerwereld is dat dus
niet zo. We hebben daarom recht te weten *wie die '50 van Dittrich' zoal
zijn...
We zouden eens moeten kijken welke PvdA'ers Bos heeft laten vallen. Dat
zullen de gesprekpartners van Dittrich dan wel zijn...

Dittrich had deze halve bekentenis natuurlijk nooit moeten afleggen. Of
men geeft opening van zaken of men houdt z'n klep dicht. Nu weet iedereen
dat Dittrich wat verzwijgt.

Marc Fluks, Amsterdam