bio ethanol

Sun Apr 22 18:05:50 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 22-apr-2007, at 11:12, Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Aha, we gaan weer eens lekker op de man hakken.

Nee, dat laat ik aan jou over.
Mij voor parasiet uitmaken is op de man hakken (argumentum ad personam).
Zelfs als het waar zou zijn dat ik niet mijn eigen centjes verdien
heeft dit in het geheel niets te maken met de ethiek rond het
verbruik van brandstoffen.

> Het is nog veel goedkoper om dit soort belachelijke ad hominem
> argumenten te gebruiken

Het is hier geen ad hominem argument.
Iemand die voor de lol rondtoert in een bio-ethanol verstokend
voertuig is simpelweg niet geloofwaardig als hij vervolgens pleit
voor prudent gebruik van brandstoffen.
Wanneer zou hier sprake zijn geweest van een ad hominem argument? Als
ik zou hebben geschreven: Hein is niet geloofwaardig want hij is
veroordeeld wegens belastingfraude.
Die fraude, die later geloof ik niet bewezen werd geacht overigens,
heeft immers niets te maken met het gebruik van bio-ethanol, dus een
opmerking erover is ad personam.

> als het gaat om een structurele, inhoudelijke discussie.

Wat is er eigenlijk inhoudelijk aan om jaloezie bij mij te
veronderstellen (ad hominem) en mij structureel uit te maken voor
profiteur (ad hominem)?

> U diskwalificeert zich hierdoor keer op keer als een prudente en
> respectvole discussiant

Ik ben bang dat je het weer over jezelf hebt.

Bovendien leidt je door deze ad hominem aanval de aandacht af van de
zaak waar het om gaat:
is een pleidooi voor prudent gebruik van brandstof geloofwaardig van
iemand die brandstof verstookt voor plezierreisjes?

> en laat u kennen als een goedkoop jaloers mannetje

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> dat wraak wil nemen op iemand die hem een paar keer de oren heeft
> gewassen.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Man oh man, wat een mallotigheid.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Dat prudente gebruik heeft te maken met de miljarden dollar
> businees ban de agro indsutrie,

Nee hoor, "verbeter de wereld en begin bij jezelf".
Daar ben jij altijd voorstander van geweest Hein.
Geef dus het goede voorbeeld (Walk Your Talk).

> niet met een Daihatsuutje met flex-motor dat een paar honderd
> kilometer prudent rijdend langs een palmenkust pruttelt.

Die miljardenbusiness kan toch alleen maar bestaan bij de gratie van
mensen als jij, die enorme hoeveelheden kerosine verstoken voor een
vakantietripje en die hun slechte geweten proberen te sussen door
slappe praatjes over bio-ethanol, het verbruik waarvan ten goede zou
komen aan arme Braziliaanse sloebers.

> Ik begrijp wel dat u élke uitspraak die ik doe wil terugbrengen,
> uiteindelijk, op uw frustratie t.a.v. een discussielijst waar vanag
> bent gemieterd wegens wangedrag, maar dit is toch wel weer een van
> de meest lachwekkende pogingen.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Bemoei je met je eigen zaken.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Ik heb niets trachten recht te breien.

Jawel hoor, volgens jou kwam je verbruik van bio-ethanol ten goede
aan de plaatselijke arme sloebers.
Terwijl je er inmiddels - het laatst gelezen het laatst geloofd -
achter bent dat de Braziliaanse agro-industrie er beter van wordt,
niet de keuterboertjes.

> Ik vind ethanol en bio-diesel (veel verkocht in Spanje) een
> uiytskende manier iom fossiele brandstoffen te vervangen.

Waar baseer je dat op?

> En iedereen mag van mij met vakantie gaan, waarheen hij wil.

Stropop, dus volledig irrelevant.

> Daar hebben we geen DDR-mannteje voor nodig die gaat spieden of
> alles wel ordentelijk verloopt.

Stropop, dus volledig irrelevant.

> Ga eens iets nuttigs doen in uw leven.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Dat zei ik ja, geen open deuren alsjeblieft.

Integendeel: volgens jou werd de plaatselijke bevolking er beter van.

> Interesseert me echt geen reet.

Toch wel; je gebruikt dat als ad hominem argument.

> Ik heb alleen geen zin in  kleine burgermannetjes als u die me
> achterna zitten omdat ik  in hun jaloerse haat en nijd oproep.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> Ga uw vriendin vervelen, niet mij.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> En geef eens eindelijk die links naar die rapportage over uw
> psychiatrische verleden.

Ad hominem en projectie, dus volledig irrelevant.

> U vond het toch zo leuk als stalker in *mijn* verleden te duiken,
> wel, geef eens een blikje in de uwe. Hier met die link.

Ad hominem en strafbare uiting, opgepast dus.

Erik vdMb