Vuilnisbakkenpartij: 3-8 zetels

Sun Apr 22 14:48:43 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> forwarde,
>De voorgedragen kandidaten varieren van Wilders tot Albayrak en van
>Rosenmoller tot Marijnissen. Boris Dittrich is niet genoemd.
                                                ^^^^^^^^^^^^
 ...dus D66 heeft zich weer eens lelijk in eigen voet geschoten...

 Zijn Wilders en Marijnissen tegenwoordig ook al sociaal-liberaal ?
 Ik geloof er niets van...

 In hetzelfde bericht staat,
>Nieuwe liberale partij kan drie tot acht zetels halen
 ...maar LvdL zegt in het Volkskrant-interview,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=d66&X=&P=R16600
>Oud-fractievoorzitter van D66 Lousewies van der Laan denkt dat zo'n
>partij op dertig zetels kan rekenen.

 [Diepe zucht]

 Mij lijkt 3 zetels al erg veel. Aan een vuilnisbakken-partij is geen
 enkele behoefte. GroenLinks moet weer een Rosenmoller-partij worden,
 de VVD weer een Wiegel-partij, PvdA weer een Den Uyl-partij, D66 weer
 een Van Mierlo-partij. Mensen willen eindelijk weer eens *echte
 politiek* zien en geen VvOPR partij (Vereniging van Opgeveegde Politieke
 Restanten, oftewel: de Vuilnisbakkenpartij of Nihilisten-bond).

 Eigenlijk is dit de mooist denkbare propaganda voor de politieke twee-
 deling SP/PVV die ons wel eens te wachten zou kunnen staan - maar dat
 zullen 'de 50 van Dittrich' zich wel niet gerealiseerd hebben.

 Inmiddels beweert eitje Mark Rutte dat hij zijn aanwezigheid bij deze
 politieke lariekoek 'vergeten' is... de lafaard. Zo'n watje kan toch
 geen partij leiden ? 'Vergeten'... m'n hemel...