Nieuwe liberale partij kan drie tot acht zetels halen was Re: Vuilnisbakkenpartij: Rutte en Van Aartsen ontkennen

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sun Apr 22 12:48:36 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bron:  Trouw Datum: 21 april 2007 URL:
>  http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article695815.ece
>
>  'Dittrich was bezig met nieuwe partij'
>  --------------------------------------
>
>  (Novum) - Voormalig fractievoorzitter van D66 Boris Dittrich was met
>  prominente leden van PvdA en VVD in gesprek over de oprichting van
>  een nieuwe partij.
>  Van Aartsen en Rutte hebben in een reactie ontkend dat ze bezig waren
>  met een nieuwe partij. Dittrich houdt de namen van de betrokken
> [...]

"

     Nieuwe liberale partij kan drie tot acht zetels halen

*Wanneer er een nieuwe progressief-liberale partij wordt opgericht die
voor meer Europese integratie is, geen probleem maakt van dubbele
nationaliteiten, vóór de multiculturele samenleving is, milieubehoud
hoog op de agenda zet, zich inzet voor buitenstaanders door een
flexibilisering van de arbeidsmarkt, kansen ziet in globalisering en
uitgaat van een positief mens- en maatschappijbeeld, maakt deze partij
kans op drie tot acht zetels. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in
opdracht van RTL Nieuws.*

Het slagen van een eventueel op te richten nieuwe progressief-liberale
partij is uiteraard voor een belangrijk deel afhankelijk van de vraag
hoe de andere sociale en liberale partijen zich bewegen in het politieke
speelveld en van de vraag wie de nieuwe partij gaan leiden.

Wie de lijsttrekker van deze partij zou moeten worden, weten de mensen
die hier (waarschijnlijk) op zouden stemmen niet. Een enkeling noemt een
naam, maar niemand wordt vaker dan twee keer genoemd. Bovendien geven de
meeste mensen aan geen idee te hebben. De voorgedragen kandidaten
variëren van Wilders tot Albayrak en van Rosenmöller tot Marijnissen.
Boris Dittrich is niet genoemd.

/C5877 | TNS NIPObase CASI | Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van
RTL Nieuws. Het veldwerk vond plaats op donderdag 19 en vrijdag 20 april
2007. In totaal werden 513 personen van 18 jaar en ouder ondervraagd
(n=513)./
"

Kan wat worden. En ze komen niet allen uit D66, neem ik aan? ;)

Henk Elegeert