Waarheen?

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Sun Apr 22 09:37:51 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jawel hoor. De boetes die de EU oplegt aan kartelbedrijven gaan in de
algemene middelen van de EU. Net zoals boetes van de NMA in de Nederlandse
staatskas gaan. Vervolgens is het aan het Europees parlement om te besluiten
wat te doen met dat geld. Uitgeven aan projecten, of niet uitgeven. Als er
in een jaar geld over is bij de EU wordt dat in mindering gebracht op de
bijdragen van de lidstaten. Zo heeft Zalm de afgelopen jaren geregeld geld
terug gehad van de EU - dat zijn dan meevallers voor de Nederlandse
schatkist. Anderzijds zijn er natuurlijk ook in het Europees parlement
dezelfde krachten als in het Nederlandse, dat geld uitgegeven moet worden.
Maar die heeft de Europese burger dan wel zelf gekozen.

Op 22-04-07 heeft Ger <gmw.arts at home.nl> het volgende geschreven: