Bestuurderspartij?

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Wed Apr 18 16:43:25 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Hein, zou een andere verklaring niet ook een mogelijkheid zijn?

Dat er zoveel talent aanwezig is onder D66-ers dat daaruit goed te putten is
voor bestuurlijk gequalificeerden? Laat ik het anders zeggen - want D66 is
nou eenmaal veel minder een carrière-kweekschool dan bijvoorbeeld PVDA en
CDA, gelukkig, vind ik - dat er zoveel bestuurlijk bekwame lieden zitten
binnen D66 dat uit onze gelederen een bovenmatig groot percentage aantal
mensen op deze posten met succes weet te solliciteren? Misschien ondanks de
handicap dat ze D66-er zijn? (Zonder netwerk komt men niet ver!)
En je weet best dat al jaren lang van D66 gezegd werd dat het een partij was
typisch voor bestuurlijk juristen. In dat licht kun je zelfs de versmade
"kroonjuwelen" van D66 als een zaak van secundair belang beschouwen.

Ik laat het aan anderen over een of andere hypothese hieruit te formuleren,
en deze met cijfers te onderbouwen. Of te verwerpen, Hein!

Overigens Hein, troost je, mij is nooit iets gevraagd anders dan commissies,
werkgroepen en schoolbesturen - allemaal onbetaald. Ik ben nou eenmaal erg
slecht in het mijzelf "verkopen", en ben al blij dat ik mijn pensioentje
heb.

/raimond de tempe