Paaseiland-mythe D66 blijkt geval van wetenschappelijke fraude

Tue Apr 17 13:24:18 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder over de pseudologica fantastica van Paaseiland-deskundige
 Jared Diamond, inspirator van Boris van der Ham,
>Als men hier een beetje op doorzoekt, blijkt de man reeds in 2005 als
>fantast ontmaskerd te zijn,
>   http://www.cgfi.org/cgficommentary/the-myth-of-easter-islands-eco-collapse

 In het bovenstaande artikel staat,
>However, Diamond and Heyerdahl have left out a few bits of documented
>information. The gaps have now been helpfully filled in by British
>anthropologist Benny Peiser, in the journal Energy & Environment.
                                             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 De URL van deze journal is,
    http://www.multi-science.co.uk/ee.htm
    http://www.ingentaconnect.com/content/mscp/ene
 Er blijken meer artikelen aan dit geval van wetenschappelijke fraude
 gewijd te zijn - zie Vol. 16, No 3/4,
    http://www.ingentaconnect.com/content/mscp/ene/2005/00000016/f0020003
 Er blijft niet veel over van de wetenschappelijke credits van deze
 Paaseiland-deskundige.

 Een van de artikelen, een artikel van Julian Morris, getiteld 'Confuse:
 How Jared Diamond fails to convince' staat volledig online als,
    http://policynetwork.net/uploaded/pdf/morris_collapse_review.pdf