De EU weer

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sat Apr 7 08:14:21 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

>  Art 39 EG verdrag regelt het vrij verkeer van werknemers en is een
>  direct werkende verdragsbepaling.

Grappig. Dat moet Bosman ook hebben gedacht.

 > Bosman heeft zich daarop beroepen

Zie je. :)

>  en heeft op grond van die regel uiteindelijk ook zijn gelijk gehaald
>  tegen zijn voetbalclub en de Belgische voetbalbond.

Dus:  het ´werkt´ wel maar niet heus? De voetbalclub en de
Belgische voetbalbond konden lekker onderuitgaan zitten,
poten op de directietafel, wijntje in de ene hand, vet
stikkende dikke sigaar in de andere, het sms berichtje op
tafel: "die Bosman, die heeft een vette melkkoe teveel". :)

>  En tja, wie pleit om een koe geeft er een toe.

Aha, zie je. Maar wat blijft er nu over van dat EU vrije verkeer?
Geen koe, geen vrij verkeer, hoor ik je zeggen.

>  Uit de rest van je betoog maak ik op, dat het geen kwaad zou kunnen,
>  als je eens een boekje elementair europees recht zou doornemen.

Da´s  knap. Ik dacht, het geef juist een fijne analyse van de uitwerking
daarvan.
Waar is je link, want wil e.e.a. nog wel eens elementair tegen het licht
houden.

Henk Elegeert