Koranfobie: Laatste stuiptrekking van het liberalisme

Fri Apr 6 11:29:27 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>.
>Het is gewoon een uiterst actuele kwestie,

 Ach welneen, het is aanstellerij. Een tekstschrijver van AHA schopt onder
 een pseudoniem wild om zich heen omdat AHA zijn (haar) telefoontjes niet
 langer beantwoordt. Nog voor pasen is dit de wereld alweer uit - tenzij
 een andere liberaal het doet herrijzen (het blijft tenslotte pasen).

>Zou er geen geloofs/waanvrijheid zijn, dan zou een Koran net als Mein
>Kampf inderdaad al lang verboden zijn. (...) hoe "heilig" zijn de
>fascistoide uitspraken in de Koran en in hoeverre nemen gelovigen zulke
>gewelddadige woorden uitgesproken (voorgelezen) letterlijk en leven ze er
>soms naar...

 Hetzelfde geldt voor het liberalisme, voor het humanisme, voor de Europa-
 gekte. Iedereen die ergens in gelooft, is potentieel in staat om anderen
 iets vreselijks aan te doen teneinde te suggereren dat het eigen geloof
 iets met de werkelijkheid uitstaande zou hebben. Gelukkig offeren weer
 anderen zich voor hun medemens op - geinspireerd door precies hetzelfde
 geloof en dat compenseert de gekte een beetje. De meeste mensen zijn
 aardig, dus ook de meeste Moslims. Alleen: ze hebben hier niets te zoeken
 - maar dat is een volledig andere discussie.

 Feit is en blijft dat het allemaal maar collectieve onzin is. Dingen die
 mensen louter tussen de oren hebben. Wie z'n gedachten afstemt op de
 werkelijkheid in plaats van dwangmatig het tegenovergestelde meent te
 moeten nastreven, heeft volledig andere gedachten, heeft greep op wat'ie
 zelf denkt en op de wereld om hem of haar heen zonder daarom uit te zijn.

 Vroeger verstond D66 dit kunstje als geen andere partij, tegenwoordig
 niet meer. Ik vrees dat veel D66'ers deze uitspatting van koranfobie uit
 VVD-gelederen zullen onderschrijven. Een D66'er oude stijl staat er uiter-
 aard boven.