Kamerleden zien pers als oorzaak van kloof met burger

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Wed Apr 4 03:19:11 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Even kijken dat ik dit goed begrijp. Het is dus niet
het stemgedrag e.d. van de kamerleden maar de schuld
van de pers. Oh zeg dat dan!
Een volksreferendum is nergens voor nodig, en een
referendum over een Europesche grondwet is te
ingewikkeld voor die stomme burgers.
Maar we gaan wel met reuzestappen vooruit want de
uitslag van een stemming in de kamer wordt achteraf
zichtbaar op het scherm. Nog niet want het licht
kennelijk erg ingewikkeld. Electronic stemmen gaan we
niet doen, stel je voor dat iemand niet de partyline
stemt...

Het wordt niks met die knullige parlementaire
democratie
--- "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com>

http://www.telegraaf.nl/binnenland/61383841/Kamerleden__geven_pers_de_schuld.html?p=1,1

> [...]
> Maar volgens
> Kamervoorzitter Gerdi Verbeet is het een misverstand
> om te denken dat
> elektronisch stemmen sneller gaat dan stemmen bij
> handopsteking. Proeven
> in het buitenland hebben dat volgens haar
> uitgewezen. Wel werkt Verbeet
> aan het via een beeldscherm zichtbaar maken van de
> stemmingsuitslag, zo
> kondigde ze maandag aan.
>
> --------
> (c) 2007 Telegraaf

> Dit bericht is verzonden via de informele D66

No need to miss a message. Get email on-the-go
with Yahoo! Mail for Mobile. Get started.
http://mobile.yahoo.com/mail