Derde fake-site 'Europarlement' met Sofie in 't Veld gevonden

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Apr 2 18:22:18 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

De stijl van kritiek staat me ook niet aan, maar Marc-A heeft wel een
punt. Als ik Sophie haar naam iedere keer terug zie als het over
privacy en terrorismebestrijding in Europa gaat, dan heb ik daar een
enorm goed gevoel bij. Maar als ik haar zoals laatst op de radio hoor
protesteren over een onschuldig lezinkje van de paus, dan denk ik 'hou
toch eens op..'. Inhoudelijk heeft Marc-A ook gelijk als ze
tegelijkertijd wel een 'leider' van de humanisten uitnodigt voor een
zelfde soort lezing. Dan gaat het dus om *wat* die paus zegt, niet
*dat* hij iets zegt in het EP... Overigens uitte ze op de radio
merkwaardigerwijze *geen* kritiek op het feit dat de paus als
staatshoofd spreekt ipv als religieus leider, wat hij uiteraard is.
*Die* vervlechting van kerk en staat is niet zuiver, daar beet
Lousewies zich vroeger als Europarlementarier terecht in vast. Het
gaat Sophie daarentegen slechts over het feit dat een religieus leider
in een parlement spreekt. Dat laatste is wel heel radicale kritiek obv
van de scheiding kerk/staat.

On 4/2/07, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:
> OK, maar je krijgt kiezers terug met ideeën, met visie, met een
> programma, met een goed verhaal en met overtuigingskracht. Welk verhaal
> zou D66 in jouw ogen moeten vertellen om kiezers terug te winnen? Of
> misschien wel: hóe moet dat verhaal verteld worden, en door wie?

D66 moet zich in Europa primair inzetten voor *onze* belangen en niet
die van liberalen in andere landen. Belangrijke aandachtspunten:
Beschermen tegen Europese schendingen van privacy, garanderen van
liberale verworvenheden (drugs, homohuwelijk, euthanasie, etc.),
garanderen van de waardevastheid van pensioenen,
subsidariteitsbeginsel, referendum afdwingen over eventuele nieuw
grondwettelijk verdrag.

Groeten,
Mark Giebels