Aanval op Sophie (was: Homo-hysterie: Sophie in 't Veld heeft *nog nooit iets* voor homo's gedaan)

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Sun Apr 1 12:10:37 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En een bericht hierna schrijf je hetzelfde over Boris van der Ham.

Beste Marc,

Als wat je schrijft met de waarheid overeen zou komen dan begrijp ik je
gezeur eigenlijk niet. Indien D66 "nog nooit iets voor homo's (heeft)
gedaan", waarom dan toch telkenmale je verzet tegen de pro-houding van D66.
Ze doen er toch immers niets mee?

Maar ja, wij beiden weten dat het natuurlijk onzin is. D66 doet wel degelijk
iets voor de holebi's. En overigens niet alleen voor hen. Toevalligerwijs is
het opkomen voor rechten van minderheden (waaronder homo's) nu eenmaal van
belang voor alle minderheidsgroepen. Heeft te maken met het
gelijkwaardigheidbeginsel en het recht van het individu dat (gelukkig!) zo
een prominente plaats binnen onze partij heeft.

Wat Sophie betreft kan ik je melden dat zij concreet en bewijsbaar zich
heeft ingezet voor bijvoorbeeld het lesbische echtpaar Oduber-lamers. Een
inzet die verder ging dan wat je van een parlementariër zou mogen
verwachten. Zo zet zij zich in voor een gelijkwaardige behandeling van alle
minderheidsgroepen (dus ook gays!) in de EU. En ze doet dat met verve!

Vanzelfsprekend kijk ook ik kritisch naar de activiteiten van onze
vertegenwoordigers. Ik kan je echter melden dat Sophie één van de betere
volksvertegenwoordigers van onze partij is. Haar gedrevenheid en
betrokkenheid zijn voor mij in ieder geval een inspiratie van hoe het beter
kan binnen D66.

Deze goedkope retoriek van je stuit me steeds verder tegen de borst. Zeker
wanneer het onzin betreft.

Alle info waarop jij je baseert komen van het internet. Ik wil je meegeven
dat op dit medium niet alles wat er staat overeen komt met de werkelijkheid.
In ieder geval heb ik de opgegeven links niet bekeken om de simpele reden
dat ik van nabij heb gezien en ervaren welk een inzet er van Sophie uit
gaat.

Je moest je schamen een zo hard werkende vrouw op deze manier te beschimpen!

Je doet op deze lijst voorkomen alsof je het beste met D66 voor hebt. Ik zet
daar nu wel mijn vraagtekens bij. Want het is enkel maar afkraken, dreinen
en de grond in stampen. En dan nog onterecht ook!
In ieder geval heeft D66 met zulke "vrienden" eigenlijk geen "vijanden" meer
nodig.

Groet,
André van Wanrooij
Roosendaal