Hetze?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 30 19:08:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Vragen wij katholieke kandidaten naar hun oordeel over de uitspraken van de
>Paus?
> Vragen wij kandidaten van Nederlandse komaf naar hun oordeel over de
>politionele acties?
> Vragen wij Salima Belhalj wat ze vindt van de Westelijke Sahara?
> Vragen wij Joodse kandidaten naar hun oordeel over de Israelische
>nederzettingenpolitiek?
> Het is gewoon een toets op de politieke correctheid van Turkse kandidaten.
>Die moeten zich weer eens dubbel bewijzen. Meten met twee maten.

Nee Bert, genocide-ontkenning bestrijden ís niet meten met twee maten.
Uitspraken van de Paus zijn uitspraken, meer niet. Politionele
acties....het zou me wat wezen als Bert Bakker of een andere D66-er
ineens gaat verkondigen dat de politionele acties nóóit hadden
plaatsgegrepen. Ik vrees dat de politieke loopbaan dan voorbij is. Over
de westelijke Sahara heb ik Salima nooit iets horen zeggen of ontkennen.
Maar als ze moordpartijen ZOU goedpraten of bagatelliseren, dan verliest
ze naar mijn mening haar geloofwaardigheid. En het Joods-Palestijnse
vraagstuk heeft vooralsnog niets met met genocide te maken. Zou een
Joodse kandidaat echter, of enig andere kandidaat, de holocaust
ontkennen, dan vraag ik me af of Alexanders bescherming  zou standhouden.
Je kan álles wel politieke correctheid noemen. Je lijkt Fortuijn wel,
die politieke correctheid háátte (ik heb net weer zijn
levensdocumentaire gezien...). Overigens: politieke correctheid is
helemaal niet zo ernstig. Democratie verdedigen ís namelijk politiek
correct. Vrijheid verdedigen ís politiek correct. Je kan het ook
politiek fatsoen noemen. In die zin is D66 een politiek correcte partij,
so what?
De Armeniers-genocide ontkennen is uitermate onfatsoenlijk. Daar blijf
ik bij. Gefeliciteerd met je derde plaats overigens.