LvdL over vrijzinnigheid

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Sep 28 16:28:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9/28/06, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:

> Nee, nee, ik godsnaam, geen onderwijs met een politiek labeltje! Het gaat om de sfeer op school, de geestesgesteldheid van de docenten, de vrijheid die er te ruiken is. De ideale school voor mij is een ruimte waarin een optimale prikkel tot leren bestaat, binnen een sfer van vrijheid en menselijke tolerantie, begrip, steun, veiligheid.

Dat is het voor jou Hein, prima, en wij hebben zo'n beetje een zelfde
soort school voor ogen voor onze kinderen, ook prima. En in mijn visie
krijgen jij en ik, en ieder ander, de ruimte om het basisonderwijs
voor onze kinderen met andere ouders en de leerkrachten in te richten
zoals we dat zelf voor ogen hebben. Dat versta ik onder het
vrijzinnig-democratisch vormgeven van het onderwijs. Lijnrecht daar
tegenover staan de politici, van links tot rechts, van atheisten tot
godvrezenden, die voor ons (ouders, studenten en leerkrachten) willen
bepalen wat zogenaamd de beste invulling van het onderwijs is.

Groeten,
Mark Giebels