Pechtold: Hoe wordt men ook al weer minister ?

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Sep 25 11:16:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:

> Zal wel. Vorige week concludeerden Robin Linschoten en Felix Rottenberg
> (allebei met goede connecties in Den Haag) dat Atzo Nicolai qua
> cultuuromslag binnen slechts een paar weken voor elkaar had waar Pechtold na
> 1.5 jaar nog steeds niet geslaagd was.

Precies WAT heeft Nicolai dan concreet gepresteerd voor 'cultuuromslag'?
Een cultuuromslag zo van wat op de rails stond in de la doen verdwijnen
en alles lekker bij het oude laten?

En welke waarde moeten D66'ers eigenlijk hechten aan wat deze twee
ex-'politieke talenten' verkondigen?

Bart

Laatste nieuws (Novum/ANP)   | binnenland  | 21-09-2006 16:46

CDA blokkeert gekozen burgemeester
(Novum) - De gekozen burgemeester komt er voorlopig toch niet. Het CDA
blokkeert een wetsvoorstel hiertoe van minister voor Bestuurlijke
Vernieuwing Atzo Nicolaï (VVD). Dit bleek donderdag tijdens een debat
over bestuurlijke vernieuwing.

De PvdA was al tegen, waardoor een Kamermeerderheid wegvalt. Eind juni,
werd het voorstel nog gesteund door de coalitiepartijen.

In het wetsvoorstel wordt de benoeming van de burgemeester door de
regering uit de grondwet gehaald. Dit is de eerste stap op weg naar een
rechtstreeks gekozen burgemeester. Nicolaï gaf donderdagmiddag aan het
voorstel alsnog te willen indienen, maar het CDA steunt dit niet. "Van
de CDA-fractie hoeft het voorstel niet verder worden behandeld", zei
CDA-Kamerlid Liesbeth Spies.