Toespraak Pechtold

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 23 14:26:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> Sorry hoor, ik vind het laag bij de gronds van Hein om te claimen dat
> Pechtold zich baseert op Heins programma, wat een zelfoverschatting
> zou ik zeggen, ik zie daar geen enkele aanwijzing voor, en voordat op
> zo'n Hein de woorden 'Vies en Vunzig' bezigt mag hij
>
> a) aantonen dat Pechtold zaken van hem heeft overgenomen, en

Beste Bart, bewijzen kun je zoiets nooit, dat weet je best. Maar volg
alsjeblieft mijn stellingen en uitsoraken vanaf 2001, en je ziet dat
ZOWEL Lousewies ALS Pechtold van alles van me hebben overgenomen, om me
vervolgens, als rivaal en gevaar voor hun positie, met behulp van
partijleiding en SAC, Kalt Zu Stellen. Zeg nu niet dat ik mezelf
overschat, ik ben een realist, ik weet hoe de spelletjes gespeeld
worden. In bepaalde bedrijven gaat het precies zo, allen de politiek is
nét een graadje vunziger en vuiler. Ik begon over LEF in de politiek in
2001, Lousewies nam het over in 2004. Ik diende een
anti-war-on-terros-motie in op het congres van najaar 2004, Pechtold
gebruikt het nu pas in zijn campagne. Natuurlijk ben ik geen rechthouder
op dit onderwerp, het is alleen schrijnend om te zien dat de trhema's
die me vroeger als "belachelijk" en "te radicaal" en "ongeleid
projectie;" voor de voeten werden geworpen, nu kennelijk de score-babies
zijn van hen die de macht hebben gekregen. Machavelli op microniveu.
Grappig én irritant, maar ik slaap er geen nacht minder om.

> b) dat was Pechtold zegt niet gewoon in het verlengde ligt van zijn
> eigen ideeën en de D66-ideeën waar hijzelf ook uit geput heeft.

Oh ja, waaruit blijkt dat in 2003, 2004, 2005 en begin 2006? In zijn
lijsttrekkerscampagne heb ik hem er niet over gehoord, ik heb hem alleen
MIJ zien tegensperken toen ik het thema aanroerde.

> En als je doelt op het woordje 'leiderschap', in betrekking op Bos en
> Balkenende is dat totaal iets anders dan als je het over de partij D66
> hebt. Wat jij in relatie daarover schrijft dekt ongeveer 0% met wat
> Pechtold aansnijdt.

Dat gelul over Leiderschap is een nieuw rechts thema. Hoort bij Wilders
en Pastors en niet bij liberaal democraten. En áls Pechtold zo graag
leidertje wil spelen dan kan ik er één ding over zeggen: hij bezit geen
empathie, geen luistervermogen, hij heeft een veel te opgeblazen ego en
is veel teveel op zichzelf gericht om Leider te kunnen zijn. Dat hij
slaafse volgers heeft is duidelijk, maar iemand met volgelingen is nog
geen Leider.

> Nee Hein, zo gaan we bij D66 niet met elkaar om.

Ik bepaal zelf wel hoe ik omga met de mensen die me trachtten te
vernietigen (politiek) en kalt te stellen. Ik ben schandalig behandeld,
en niet alleen ik. En daarover zwijg ik niet, hoe graag je me de mond
zou snoeren, beste Bartholomeus.