Toespraak Pechtold

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Sep 22 19:06:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet het niet Kaj. Dat 'men' niet zit te wachten op een niet erg
samenhangend of orgineel onderwijsverhaal van een in de peilingen
onbeduidende partij, daar kan ik helemaal inkomen. Zeker als het om
'geldpompen' gaat, want dat gaat D66 als oppositiepartij toch niet
bepalen.

Maar bij fundamentele kritiek op een 'hot item' als de 'war on terror'
door een partij die als 'redelijk' bekend staat (en dus niet een
tegenprofiel heeft als de SP) daar moet men toch in geinteresseerd
zijn, lijkt mij. Het gaat namelijk lijnrecht in tegen de kritiekloze
consensus bij Bos, Balkenende en Rutte.

Wellicht dat D66 dan weer een alternatief wordt waar mensen
gemotiveerd op kunnen stemmen.

Overigens krijg ik niet de indruk dat een dergelijke insteek echt
leeft onder de kandidaten, afgaande op de beschreven toelichtingen. De
inspirerende toelichting van Hein stak er positief uit, maar de rest
focuste toch vooral op individuele competenties en regionale afkomst.
Alsof we op 25 zetels staan en een uitgebalanceerde groep moeten
kiezen.... Daarentegen heb ik helaas weinig uitgesproken visies op de
partij en de samenleving gezien....  Houden die lui het voor gezien of
zijn ze zelfs geen lid meer.....?

Groeten,
Mark