HIRSCH BALLIN is terug!!!

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Sep 22 16:07:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Kaj,

Helaas is het wel zo dat de paternalistische traditionele gezinsvisie
van het CDA momenteel vooral bestreden wordt door paternalistische
visies die het primaire doel hebben zoveel mogelijk vrouwen de
arbeidsmarkt op te sleuren. En de kinderen, tja, de kinderen,
vervelend, die zijn er ook nog, wat een lastposten, nou ja, daar
regelen we als overheid dan wel van alles voor... :-(

Een vrijzinnig 'gezinsbeleid' moet wat mij betreft gestoeld zijn op
een neutrale visie op de samenstelling van gezinnen en op de invulling
van arbeids- en zorgtaken.

Helaas zie ik geen enkele partij hiervoor pleiten, zeker ook D66 niet.
Je zou zelfs kunnen verdedigen dat het CDA momenteel als enige beweegt
in die denkrichting, omdat zij in het conceptverkiezingsprogramma
voorzichtig het ideaal van het traditionele gezin los hebben gelaten.
Maar het CDA komt wel van ver natuurlijk.....

Groeten,
Mark Giebels