Pechtold heeft begrip

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Sep 22 09:44:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Pechtold heeft begrip voor de afgetreden ministers. Maar het is geen gebaar, ze konden niet anders toch. Als je dit op je verantwoording hebt kan je toch niks anders dan oprotten. Alleen ze treden een jaar te laat af.
11 Mensen, niet op je persoonlijke maar je verantwoording als minister, op het geweten kan nergens anders toe leiden. Zelfs Balkje had van mij mogen terugtreden. Ze hebben het er toch vaak zat over gehad in de ministerraad en zagen dit aankomen. Je kan en mag dit toch als regering niet voor je verantwoording nemen?
Je lot verlaten aan een rapport van de raad, maar iets wat ze allang wisten naar mijn mening. Dat zegt genoeg en maar hopen dat het meevalt.
Wat Pechtold zei, het hing als een zwaard boven de ministerraad.

Ger