Peilingen NIPO 18 september 2006

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Tue Sep 19 12:01:21 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Zie ik het goed of vergis ik me: is Wilders aan het klimmen?

Nee, dat zie je goed. En Pastors met zijn EenNL klimt ook.

Als deze lijn zich voortzet dan betekent dat dus dat Balkenende en Rutte straks de keuze hebben uit
of samenwerking met de ChristenUnie, of met Wilders en Pastors om Balkenende-IV te beginnen. (Ik
word serieus bijna misselijk van het idee - en dan vooral het idee dat Balkenende weer terugkomt
als premier.)

Aangezien zowel Wilders als de VVD als het CDA weer wat winnen in deze peiling, kan ik niets anders
concluderen dan dat weer meer mensen - die het met de teloorgang van de LPF allemaal geen bal meer
konden schelen - nu toch weer overwegen om te gaan stemmen. Vandaar de 'aufschwung' aan de
rechterzijde van het politieke spectrum, wellicht. En vandaar ook dat ik zeer benieuwd ben naar
opkomst-prognoses.

Het zal nu allemaal gaan afhangen van de debatten in de laatste weken voor de verkiezingen. Als Bos
die verkloot is het schluss en is Balkenende-IV een feit.

Kaj