Gratis kinderopvang voor werkenden

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Sep 16 12:10:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Jan met de pet betaalt daar volgens mij helemaal niet voor.

Tuurlijk wel. Er zouden voor hen banen komen, zo'n
3000 stuks maar die kwamen niet. Daardoor zijn zij
niet instaat een baan te vinden die heb in een
andere LBschaal brengen.

> Jan met de pet
> betaalt namelijk heel weinig belasting.

Ja, als gevolg van geblunder van de overheid zelf.

> Het zijn juist de tweeverdienende
> yuppen die (beiden) de helft van hun tijd voor de gemeenschap werken.

Nee, het is de gemeenschap die voor de kosten
daarvan opdraait. De uitkomst van de staat van onze
Kenniseconomie geeft daarop ook het antwoord. De
banen waar in de toegevoegde zit worden door andere
landen beter benut. Hier laten we een nagenoeg
failliete bedrijfstak de kansen en mogelijkheden
uithollen, die gratis gebruik mogen maken van
algemene middelen (infrastructuur). Er wordt op
volstrekt verkeerde gronden zelfs extra middelen
ingepompt (Floriade, in  een gebied dat al al te
eenzijdig rust op de argropeilers). Een tijdelijke
opleving inderdaad, maar in de kern wordt het
probleem er op termijn alleen maar groter op.
Polenkampen (zijn dat toch al gewend?) worden voor
hen in het leven geroepen en hollen een belangrijke
potentiele inkomstenbron volledig uit.

Ik dacht dat het een inkoppertje zou zijn voor onze
(autodidactisch) econoom hier, maar blijkt met zijn
yuppen verhaal al niet door te hebben hoe de
gemeenschap(pelijke middelen, maar ook de kansen
daarvoor) daar onder te lijden heeft.

In plaats van zich af te vragen waarom er zoveel
Jannen met de Pet zijn gaat hij zich druk maken over
   een zogenaamde ongelijkheid, net als onze
'econoom'  Tsjerk.

Van hen hebben de Jannen met de Pet dan ook weinig
te verwachten, zelfs niet dat zij ook solidair in
die hogere LB schaal terecht zullen komen.

Wijn had (NOVA) ook weinig te vertellen anders dan
wat propaganda geleuter, betaald opnieuw, door de
Jannen met de Pet op. Het is dat D66 (met ook hun
wanbeleid) dat zich met die leugens los maakte van
de solidariteit.

Met D66 (in de regering) is de Kenniseconomie
achteruitgehold, met leermeester 'innovatie' Balkje
als paard achter de kar. Ze (D66) stonden erbij en
keken er naar.

Om luiter electorale redenen heeft het volk te
lijden onder het CDA/VVD juk. Nooit eerder is de
overheid zodiep ingetreden in het leven van haar
burgers, ondanks de belofte van terugtreden.

Henk Elegeert