Standpunt t.a.v. Liberaal Democratische Partij en D66

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Sep 14 23:41:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Meester w.t. jouwstra wrote:

>[mr w.t. jouwstra]
>Ja, jouw behoefte je te willen manifesteren op het politiek platform bij
>uitstek, de Tweede Kamer, is manifest en evident en is overigens ook niet
>iets om je voor te schamen. Ook al schrijf je:
>emotioneel en spiritueel gedegenereerde wereldje te storten. <<

Je dicht me wederom intenties toe zonder te checken of dat klopt. Dat
gebeurt nu iedere keer. Het maakt me geïrriteerd en moedeloos. Wat weet
je van mijn intenties? Niets, beste jongen! Nada! Je projecteert je
jongensdromen en nachtmerries op een voor jou niet bekend persoon uit
Amsterdam, en meent daarmee weg te komen. Wat weet je van mijn
"manifestatiedrang"? Niets! Niente! Ik manifesteer me dagelijks in
groepen en bedrijven in m'n werk, en krijg genoeg voldoening en
erkenning. Ik heb die godganse slangenkuil van jouw Tweede kamer helmaal
niet nodig! Ik ben opgelucht als ik vrijgestekld wordt van die slopende
en onmenselijke klerezooi die Haagse politiek heet. Je zal me niet
geloven, maar zo is het echt. Ik heb me aangebodenb. vol overtuiging,
aan een politieke partij die D66 heet. Op uitnodiging van ene Roger van
Boxtel. That's all. Kotsen jullie jme uit: so what? Ik heb mijn leven,
ben zeer gelukkig en heb grote voldoening in m'n werk. Punt uit.

>Het is alsof ik het geachte kamerlid Nawijn hier hoor.

He hoort maar wat je wilt horen.

>Ik betwijfel nog steeds, of het gemiddeld D66 achterban lid met die
>motivatie in zijn achterhoofd zijn stembiljet invult.

dat zègt ik toch niet, broeder. Vijftig procent vult sowieso niets in
(staat vast). Een dik deel volgt slaafs de SAC en een héél klein deel
gaat lekker strategisch vriendjes bovenaan zetten en rivalen wegpoetsen.
ik ken m'n pappenheimers. Zo komen een paar kandidaten nét een paar
plaatsen vooruit, het is ze gegund.

> En als je op zeven was blijven staan, was je gewoon in de Tweede Kamer gekomen, al was het dan maar
>voor een half jaar. Maar dat is allemaal wijsheid achteraf.

Inderdaad.

>Hein, ik verwijt jou niets over de toenmalige uitslag, dat waren andere
>tijden, zo net na Paars 2 en met een partij zonder lijsttrekker, zonder
>program en zonder organisatie, maar weer wel met veel vastgoed, en dat kan
>je van een woonboot niet zeggen

Hoho, een woonboot geldt als vastgoed, ook al ligt het goed niet geheel
vast.

>[mr w.t. jouwstra]
>Hein, ik kijk vanuit de ene kant door de lens in mijn bril, dat is waar,
>maar daarom kan je mij nog niet het epitheton eenzijdig aankleven. Het is
>mijn commentaar op jouw politieke carriere.

Je commentarieert maar tot je een ons weegt Jouwstra. Inmiddels is, met
al dat commentariëren, die partij van ons aan de rand van de afgrond
beland. Goedemorgen, Meester Jouwstra.