Standpunt t.a.v. Liberaal Democratische Partij en D66

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Sep 14 22:58:36 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef op Thursday, September 14, 2006 10:24 PM :
> Daar zit al een observatiefoutje.

Zie je Tsjerk, /jij/ ziet het fout.

> wat denkt ie wel. Wij, die al jaren folders uitdelen, wij die vanaf de
> JD al carrie maken in D66, wij die uren en urenlange vergaderingen op
> onze konto hebben staan, wij worden gepasseerd door zo'n gladjakker.
> Die man moet ten val worden gebracht, dit mag niet gebeuren.

Want jij, Tjerk, Martin M., Bart M., ondergetekende, wij zijn allen cynici en
op machtspelletjes belust. Wij houden ons verre van idealen en
maatschappelijke bevlogenheid. Het is ons enkel om onze baantjes te doen.

> Ach Jouwstra, kan je het MIJ verwijten dat we toen al aan het
> verliezen waren? Dat we slechts zeven zetels haalden? Ik betaalde als nummer
> negen gewoonweg de prijs voor een slechte campagne. Voor aanzienliojk
> stemmenverlies. En dat wordt nu als MIJN falen voor de voeten
> geworpen. Hoe Orwelliaans kan je het maken?

Nee Hein, het verlies van toen wordt jou niet voor je voeten geworpen. Je hebt
naar vermogen geacteerd. Schande dat de rest van de partij er zo'n pokkenzooi
van maakte, wat!

> Kan ik me voostellen. Omdat je vanuit een eenzijdige bril naar de
> wereld staart.  Dat is mijn makken, het lukt me niet. Ik heb teveel gereisd,
> teveel gezien, teveel verschillende kanten van de wereld én de
> "waarheid" bestudeerd, om sectarisch en eendimensionaal  te denken en
> te handelen.

Tjerk, ik leef met je mee. moet ook wel, want ik ben al net zo eenzijdig. Ik
heb te weinig gereisd, ik heb te weinig gezien, ik heb te weinig verschillende
kanten van de wereld én de waarheid bestudeerd. Ik geef het schoorvoetend toe,
ik ben slechts een provinciaaltje. Hier zit ik, ik kan niet anders. Mea culpa,
mea ultima culpa.

> Ik ben GEEN partijman pur sang, ik ben een visie-man, een
> man die gaat voor idealen, inzichten, overtuigingen, wereldbeelden. En als
> het politieke testament van de VDB en appelleerders van '66 wordt
> verkwanseld door een horde carrierejagers die D66 in hun tengels
> hebben genomen, dan laat ik dat horen, hoe onpopulair ik me ook daarmee
> maak.

Je gaat je gang maar. En mij mag je uitmaken voor cynicus, machiavellist en/of
'partijman pur sang' zoveel als je wilt. Maar ik maak er ernstig bezwaar tegen
dat je mijn vrienden in Nijmegen en Wageningen, die voor de GR zich de
pestpokken hebben gewerkt en tegen alle verdrukking in hebben gewonnen
uitmaakt voor hetzelfde. Dat je met dedain spreekt over al die
'carrierejagers' die in weer en in wind ons verhaal hebben lopen uitventen.
Alsof al die 'gewone' leden van deze partij géén idealen kennen, of inzichten,
overtuigingen, wereldbeelden.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat je onze partij eigenlijk gewoon
helemaal niet /kent/.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink