Liberaal Democratische Partij

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Sep 14 01:24:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van: "Martin Lentink" <martinlentink at d66gelderland.nl>
> datum: 2006/09/14 Thu AM 01:15:13 CEST
> aan: "Hein van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
> cc: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>,  <d66 at nic.surfnet.nl>
> onderwerp: Re: Liberaal Democratische Partij
> >

> Waarom? Leg dan eens uit welke intenties je hebt. Eerlijk. Transparant.
> Duidelijk. Met Lef....

Mijn intenties: deelgenoot zijn van een club/beweging/partij die vrijheidsdrang koppelt aan sociaal geweten. Die individu en collectief in een balans houdt. Die democratie en rechtsstaat verdedigt met ontblote tanden. Die aan ecologie een politieke basiswaarde geeft. Die geloofwaardig is. Gedragen door mensen die NIET hun eigen baantje maar het idee en de visie bovenaan hebben staan.
Mijn intentie is al jaren om contact te zoeken met lotgenoten en geestverwanten.
Vrijzniggheid is voor mij het toestaan en zelfs stimuleren van de eigen mening, de eigen visie, OOK als die niet zo welkom of aangenaam zijn. Wat koop ik voor de mooie term vrijzinnigheid als critici worden kaltgestellt?
Wat koop ik voor de waarde "twijfel" als twijfel aan de eigen partij wordt afgestraft?
Wat koop ik voor het begrip vrijheid als de vrije afweging en eigen vrije keuze wordt neergesabeld als verrad en disloyaliteit?
Ik wil weer trots en vol overgave knokken voor m'n overtuiging, met geestverwanten, en DAT is mijn intentie.