Liberaal Democratische Partij

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Sep 14 00:07:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef op Wednesday, September 13, 2006 11:16 PM :

> Cynisme bij veel D66-ers is voor mij geen verrassing meer. Slaap
> rustig verder, Martijn.

Die komt, lijkt me, in aanmerking voor de gotspe-van-de-maand-prijs.
Vier jaar geleden hebben we hier uitgebreid op deze lijst gedebatteerd. We
waren het vaak eens, maar lang niet altijd. Dat je tegenkandidaat was voor
Thom vond ik prima (maar je opmerkingen als zou je de enige zijn die het
'gezag' tartte vind ik een diskwalificatie van je zes of zeven, als ik het me
goed herinner, mede-kandidaat-lijttrekkers, een die /ik/ niet voor mijn
rekening zou willen nemen).
Vervolgens zeg je luidkeels je lidmaatschap op. Kan ik billijken. Ik was het
niet met je redeneringen eens, maar als je meent, dat je niet meer met
democratisch genomen besluiten binnen een club leven kunt, dan vertrek je.
Buitengewoon respectabel. Ik hoop dat ik in gelijke omstandigheden hetzelfde
doe.
Maar vervolgens kom je terug, luidkeels verkondigend dat er binnen D66 /niets/
veranderd is, dat het nog steeds een pokkenzooi is waarvan niets deugt. Je
stelt je kandidaat voor het lijsttrekkerschap en voor de lijst. Terwijl de
reden waarom je eerder vertrok, volgens je eigen uitlatingen nog steeds
bestaat...
Als de SAC je op een onverkiesbare plaats zet, kan ik me de teleurstelling
daarover indenken. Ik was ook niet blij met de mij toegedachte plek. Maar ik
heb me teruggetrokken, omdat een voorkeursactie over /mij/ zou gaan, en niet
over de partij en de idealen waar ik voor strijd.
Als jij een vent bent, trek je je terug, óf ga je het gevecht aan. Maar dan
ook helemaal. Dan ga je niet openlijk koketteren met een pas opgerichte nieuwe
club.
Als je iets open doet, doe het ook weer dicht.
Als je iets begint, maak het af.

En jij vindt mijn naamgenoot cynisch?

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink