Gratis kinderopvang voor werkenden

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Sep 13 07:48:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nou, nou, Ger, wat een onfrisse verontwaardiging. Ik weet niet of jij ooit
> kinderen hebt gehad, maar ik kan je verklappen dat dat geen geldboompjes
> zijn. Daar leg je ondanks bijslag flink geld bij.
Ja hoor, ik heb er 3, en altijd alleen voor gezorgd door hard werken.

Als ik in ons huis wil
> [...]
> de vraag of ik een tweede kind kan bekostigen. Van een tweede auto is al
> helemaal geen sprake. En het wijdverbreidde 'uitstelgedrag' van de moderne
> ouders, lijkt me ook niet gezond.
> Ik dacht dat jij in de 'sociale hoek' zat? Meestal hoor ik geklaag over
> kinderbijslag of bijdrages in de opvang uit de mond van kinderloze yuppen.
> Dat nu niet meer alleen de SP hier voor is maar ook rechtse partijen
> betekent toch niet automatisch dat het niet deugt? Ik betaal ook zonder
> morren mee aan allerlei zaken van algemeen belang die ik zelf niet gebruik
(openbaar vervoer, O ja, waar? Niet te vinden hier)

 uitkeringen, Hopelijk overkomt je dat niet.

zieken, proficiat dat je gezond bent.

dubieuze subsidies, etc.) Tja, als je alles maar oke vindt.

> Daarbij lijkt het me dat we gezien onze demografische situatie gebaat
> zijn bij kinderen? Of wilde jij een blik Polen opentrekken om ons straks
> te verzorgen?
En jij denkt echt dat dat niet gaat gebeuren?

> Of gratis opvang het beste plan is weet ik niet, maar om het nou als
> zakkenvullerij weg te zetten...

Hoe wil je het dan noemen, een bijdrage aan de beter verdienenden?

Ger