Gratis kinderopvang voor werkenden

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Sep 13 07:38:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjonge zeg,

het heeft toch niks te maken met mij maar de mensen die geen gebruik kunnen
of hoeven maken van de regeling. Je bent dus ook voor de no-claimregeling ?
Zieke mensen laten betalen voor gezonde mensen?
Vader verdiend 1000 euro
Moeder ook 1000 - 250 voor de kinderopvang.
Samen zijn dat 1750 euro.
Nu moeten mensen die te oud, niet willen of wat voor reden dan ook gaan
meebetalen(minder verdienen dus)  zodat moeders ook 1000 euro verdient?
Dat heeft niks te maken met sollidariteit maar spekken van degene die kunnen
gaan werken. Nog erger gesteld is dat de werkeloze daardoor een kleinere
uitkering gaat krijgen om de buurvrouw of man aan het werk te houden.
Ze betalen dan ook premies? Wie betaalt straks de premies ed voor de mensen
er werken in de kinderopvang? Kwaliteit willen we toch he?
Ik heb het over mensen die er bv. niet voor kiezen om elke dag van 7 uur tot
's avonds met de kleintjes te gaan slepen. Die graag hun kinderen ietje
langer willen zien dan een uurtje per dag. Over het algemeen vrouwen, die er
voor kiezen om thuis te zijn voor de kinderen en als klap op de vuurpijl er
voor gaan betalen terwijl ze er op geen wijze gebruik maken van.

Ger