D66 lobbiet voor Europese Grondwet

Tue Sep 12 21:57:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM>, als onderdeel van wat seksistische
 praat die volkomen irrelevant is voor het onderwerp (wat is er toch
 met jou en Kaj Leers aan de hand ?),
>Een Pamela die mijn hulp zeker niet nodig heeft...

 Pamela Hemelrijk is een tamelijk rechts-conservatieve columniste.

 Zoals wel vaker opgemerkt: het kamp van de tegenstanders van de
 Europese Grondwet bestaat uit een bonte verzameling aan richtingen.
 Veel radicaal links, veel radicaal rechts en een enkeling uit het
 centrum zoals ChristenUnie en D66-lid Marc Fluks.

 Ik keek wat de achtergrond van het nieuws was omdat ik hier gezien
 die bonte verzameling aan tegenstanders nu ook weer niet naar
 communisten, nazi's of zwarte sokken wil verwijzen. Tot m'n stomme
 verbazing was het Pamela Hemelrijk. Vond ik ergens wel zo geestig...

 Het gaat me niet om haar, het gaat me om het onderwerp. Ik ben het
 dus met Pamela Hemelrijk eens (waarom zie je daar nu iets anti-vrouw
 in - waarom haal je dat er uberhaupt bij ?).

 Dat die verdomde Grondwet ons alsnog door de strot wordt gewrongen
 en dat er daartoe een valkuil voor de burger wordt gegraven met een:
 beste burger wilt u dit-en-dat (burger-initiatief, dus) - ja, dat
 wil die burger natuurlijk (leuk dat er eindelijk eens geluisterd
 wordt) - en vervolgens blijkt de burger dan voor die Grondwet te
 zijn waar hij altijd zo tegen was. Dit is wat er hier gebeurt.

 Pamela Hemelrijk maakt zich daarbij boos dat er 'soapsterren' worden
 gebruikt om de burger extra te misleiden (ik kijk nooit naar dat
 soort dingen, ik heb geen idee wie Victoria Koblenko is - behalve
 mede-metrocolumniste van Pamela Hemelrijk, ironisch genoeg). Pamela
 Hemelrijk heeft groot gelijk wat mij betreft. Ze heeft een dubbele
 bodem ontwaard en die blijkt er inderdaad te zijn. We worden inder-
 daad genaaid.

 Dit is wat er gebeurt, dit is waar de Jonge Democraten mee bezig
 zijn en dit is wat er in het D66 programma staat (inclusief tal van
 rare denkfouten - waarom toch ?). D66 wil de uitspraak van het refe-
 rendum doodleuk negeren. Dat kan absoluut niet door de beugel.

 Marc Fluks, Amsterdam