Bush geeft het eindelijk toe

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Sep 8 00:10:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het is allemaal legal mumbo-jumbo, zoals dat heet.
> Als je je verstaat met Amerikanen, moet je altijd rekening houden met de
> mate van infiltratie door juridische taal en juridische
> beschermingsmogelijkheden.
>
> Rice heeft nooit gezegd dat die gevangenissen niet bestaan, maar heeft
> altijd gezegd dat 'ze bij *mijn* weten niet bestaan' of ze heeft er
> simpelweg nooit wat over gezegd.

Nou, dat laatste natuurlijk al helemaal niet.

  Publicatiedatum: 5 december 2005
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/76510
"
..
Eindeloos
De Europese Unie vroeg Washington onlangs ook om
opheldering over berichten van geheime
CIA-gevangenissen in landen in Oost- en
Midden-Europa. Volgens de New York Times is Rice van
plan de Europese leiders duidelijk te maken dat ze
niet eindeloos moeten doorgaan over deze kwestie.
Voor het bestaan van de gevangenissen is nog geen
enkel bewijs (lees ook EU-commissaris: Geen bewijs
voor CIA-kampen).
..

Rice verdedigt CIA in Europa (video Zoom.in)
..
"

> Wat je voor de buhne zegt, en publique, is waarheid want het staat op tape,
> harde schijf, you name it. Wat je niet zegt, heb je dus ook nooit gezegd.

Ja nee, zo kom je er wel. Niet dus....

> Wat je zegt achter gesloten deuren, heb je dan dus ook nooit gezegd want het
> staat niet op tape, harde schijf, etc.
>
> Bot doet nu hetzelfde. Natuurlijk wisten hij en zijn staf op BuZa
> dondersgoed dat er in ieder geval iets niet klopte.

Kaj, dit kan natuurlijk niet.

> Maar je wilt je
> bondgenoot niet tegen het hoofd stoten en dus speel je het spel mee; je
> herhaalt wat Rice tegen je heeft gezegd. Gelijk Pontius Pilatus, dus. Pas
> als en publique andere informatie komt, kun je als Bot zeggen dat er een
> nieuwe situatie is ontstaan en dat je vragen gaat stellen. Maar achter
> gesloten deuren wist men dondersgoed wat er aan de hand was.

Dat kun jij nu wel zeggen, maar waaruit blijkt dat
dan? Moeten we nu ook wachten op verklaringen 'en
publique' ?

> Ennuh, trouwens...... Waar blijft nou toch dat debat over de politieke steun
> aan de invasie van Irak, uitgesproken door de Nederlandse regering op basis
> van 'inlichtingen' dat Irak over massavernietigingswapens beschikte?

Als er een aan twijfelde aan dat verhaal en vanaf
het allereerste begin was ik dat wel.

> Oh wacht, dat debat komt er natuurlijk helemaal niet omdat een meerderheid
> van de politieke partijen in de Tweede Kamer erdoor in verlegenheid gebracht
> zou worden...

Hmmmm, denk je? ;)

Henk Elegeert