te klein

Wed Sep 6 16:47:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Ik zag gisteravond Pechtold in het nieuwe program van Pauw en Witteman en
>soms bekroop me het gevoel: zat Lousewies er maar.

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>Welnu, beste Pechtold-stemmers, de "diepte" van Alexander is gisteravond
>maar weer gebleken. Met alleen leuk kunnen glimlachen kom je er niet.

 Ik vond het juist goed.

 Kijk, dat politieke gedoe kan men voorbereiden - maar de wijze waarop hij
 reageerde op een meisje met kanker en Gretta Duissenberg niet. En dat deed
 hij voortreffelijk. Opmerkelijk empatisch - dat is iets dat ik LvdL nog
 nooit heb zien doen - die heeft het voortdurend over zichzelf. Dat empa-
 tische kan best scoren in deze harde tijd. Dat zou ik maar niet onderschat-
 ten. Bert Bakker is weer vrij reflectief - dat sluit daar prima op aan.
 Het is een andre vorm van slimheid, dat wel (ze zijn trouwens geen van
 beiden dom - al hadden ze bij de AHA-crisis op het rempedaal moeten trappen).

 Dat enkele 'sociaal-liberaal' dat er over z'n lippen komt, neem ik maar
 voor lief - tenslotte moet'ie de boel bij elkaar houden. Maar het moet
 natuurlijk wel uit dat ellenlange programma (de CU heeft een programma van
 80 pagina's, trouwens - het kan dus nog erger).