te klein

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Sep 6 10:18:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eens Tjerk, dat onzichtbaar worden dreigde al en is nu nog
waarschijnlijker geworden. De intro van het programma is perfect als
je het mij vraagt, maar nu ik gisteravond het hele programma
doorgelezen heb, ben ik een heel stuk minder positief. Er staan
perfecte voorstellen in, maar ook hele slechte en veel onnodig
moralistisch gelul. Mijn gok is dat zo'n beetje de helft eruit moet en
het hier en daar aangescherpt moet worden en concreter gemaakt. Nu is
het van alles wat en dus niets. Vanavond het program van GL maar eens
lezen, maar wat ik daarvan aan hoofdpunten heb gezien valt dat ook
zwaar tegen.

Juist het onderwijshoofdstuk dat men als speerpunt heeft gemaakt voor
de campagne is matig tot slecht. Verder vond ik vooral ruimtelijke
ordening vreselijk.

Het kikvorsperspectief dat men goed neerzet in de intro komt totaal
niet uit de verf in de rest van het program, met uitzondering wellicht
van het hoofdstuk economie, alhoewel ik daarin vooral een unieke
D66-visie op innovatiebeleid mis. Men poldert wel erg mee.

Ook opvallend dat men expliciet communiceert in het programma dat de
kiezer vooral niet moet denken dat de D66 fractie de programmapunten
serieus neemt. Het gaat vooral om ik geloof vijf uitgangspunten waar
je alle kanten mee uit kan. Het geeft mij in ieder geval geen
vertrouwen.

Anyway, genoeg te doen voor het congres.

Groeten,
Mark Giebels