Determinisme door Nobelprijswinnaar

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Sep 5 11:14:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat wiskundig-formalistische stond ook in de tekst van 't Hooft, maar zijn
bedoeling is wel degelijk deterministisch, o.a. om eindelijk eens de twee
gescheiden disciplines bij elkaar te brengen. Meta-science. Er zit een
intentie achter zijn streven, het is geen ad libitum.

Jouw indeterminisme lijkt me overigens meer een wiskunstig brouwsel dat in
historisch en politicologisch perspectief gewoon populisme heet. Een
ietsiepietsie zelfbedrog, zou een agnost zeggen.

hv,u
------