Ben zeer benieuwd waar men nu mee gaat komen.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Sep 4 11:34:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nog maar eens dan.

Stel je bent in de WW verzeild geraakt en wordt ziek, ik bedoel dan echt
ziek he.
Men laat je 3 maanden zonder inkomsten zitten en na een jaar is er nog geen
enkele vorm van controle cq begeleiding. Erger nog, je blijft het aantal
medewerkers afkalven.

Stel je wordt op je 47 jaar (deels) goedgekeurt vanuit je WAO. Nu wil het
CWI een hoop mensen in gaan zetten om juist die groep aan het werk te
helpen. Dat was allemaal niet waar toch? Of een jaar of 4 te laat. Of een
afschatting wel of niet terecht was zullen we nu maar even niet over hebben.

Zo zijn er nog vele voorbeelden, waar het over gaat is..... Hebben die
mensen behoeften aan een bestuurlijke of een overheidsvernieuwing?  Het
heette toch de mensen kansen bieden volgens clown de Geus en Balkje. Je
neemt de mensen die het nodig hebben de uitkering af en dat geeft ze nieuwe
kansen.
En waar of niet maar D66 heeft er al die tijd in meegedaan, tot Verdonk dan.
Sterker nog, men bleef achter het beleid staan van BII.

Je mag het van mij als partij meenemen hoor, maar de vraag is of dat nu
hetgene is waar je weer mee op de kaart komt. Eerst heette het
"kroonjuweel", toen verwijderde men zich ervan, Dittrich, congres en nu zou
het weer moeten meegenomen?
Het grootste referendum vindt plaatst op 22 november en dan zal je er moeten
zijn, of niet natuurlijk. Maar ik ga er van uit dat men mee wil blijven
doen.

D66 is altijd een tussenpartij geweest, kijkend naar wat er nodig was in de
maatschappij, gelukkig wel ja. In mijn ogen heeft men met het meedoen met
BII dat toch op zijn minst een beetje verloren. Meedoen was toch de manier
om gehoord te worden, we hebben het gezien ja.
Met al de hervormingen op een rij, niet of ze nodig waren of niet, de
snelheid er van welke de mensen niet aankunnen. Gezondheidszorg, sociale
zekerheden, noem maar even op. Nu ook weer de WAO.
Heel wat ouderen hebben tekort in Nederlang gewerkt om een volledige WAO te
krijgen, het is eenmaal zo maar...... Ze krijgen een aanvullende bijstand,
wellicht ook terecht...... is het rechtvaardig tov de echte WAO-er, die er
een heel werkzaam leven voor heeft betaald? Financieel misschien maar ze
krijgen te maken met een en dezefde controle, door....... juist ja, dezelfde
overheid. Midden in de nacht en zo, alsof mensen met een WAO crimineel
zouden zijn. Keuzevrijheden? Laat ze dan zelf weten hoe men hun AOW
uitgeeft, niet de bijstand.

En het spijt me maar een betrouwbaar D66 is niet in de gelegenheid, volgens
mij om op bestuurlijke vernieuwing terug te komen. Wel als je het hebt over
overheidsvernieuwingen, UWV,CWI, IND, etc. Mensen komen vragen om hun recht
en of er dat is. Als ik interviews lees van bv. Bert Bakker en bijdragen zag
van Atwa, als ik het goed heb, heb ik daar alle vertrouwen in. Als ik nu
weer zie op welke plekken dat ze terecht komen (5 en 10) zakt het weer danig
in. Vandaar de vraag, dat ik erg benieuwd ben waar men mee gaat komen.

Ger