Bloedzeteltjes

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Tue Oct 31 01:58:50 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Nou moet je GVD ophouden.
Je grijpt een actie van een Turkse club aan om Fatma en daarmee het huidige D66 aan te pakken. Jouw voorkeur gaat zeker uit naar partijen waar "hippe, bijdetijdse" Partijvoorzitters Kamerkandidaten per bot SMS-je van de Kandidatenlijst afgooien? Nee, dat zijn stijlvolle clubs (dit was dus de PvdA in deze zelfde affaire...).
Heb je Fatma's website geraadpleegd hoe zij tegen deze zaak aankijkt? Zo te lezen niet, want je impliceert dat zij achter deze Jingo-isten staat of hun analyse deelt, QUOD NON!
  Iedereen die Fatma, en de D66 kaderleden in het algemeen kent, weet dat iedere vergelijking van hun opvattingen met die van Seselj, de dichter-president Karadzjic, en de Servische Academie van Wetenschappen rond opportunist Milosevic NERGENS op slaat, een infame leugen is. Als Fatma zo'n nationalistische Turk was, had ze zich nooit bij D66 thuis gevoeld.

  Daarbij komt de vraag, wat zij of de rest van D66 tegen deze propaganda-actie van een totaal andere club zou kunnen doen, ook vanuit ons Voltairiaanse principe van absolute Vrijheid van Meningsuiting, waaronder ook sexistische goorlappen als Larry Flint konden opereren.
D66 is de partij van Pechtold, die met veel publicitair en politiek effect de confrontatie in open debat aangaat met Wilders; het D66 waar jij trots op was, en waar jij weer lid van werd, had een JD die Wilders' Referendum-campagne met een blauwe caravan achtervolgde om overal dat debat met hem aan te gaan. That is the way we handle inconvenient opinions, not by banning them. Sullewwenouhebbe...

  Liberalen, en speciaal de Radicaal-Liberalen waarvan wij de erfgenamen zijn (Radicale Bond; lees de recente biografie van Aletta Jacobs en Victor Gerritsen), hebben altijd voor Algemeen Mannen en Vrouwenkiesrecht gestreden, ZONDER ONS TE BEKOMMEREN OM DE MOTIEVEN DIE EEN dankzij onze strijd KIESGERECHTIGD GEWORDEN DOMOOR VOOR ZYN STEM HEEFT OF HAD. Jij lijkt met Troelstra er meer voor te voelen om eerst de Klassebewuste Proletarische Arbeider, onder straffe leiding van haar Voorhoede- en Zuilpartij SDAP (uiteraard met druk SMS-ende voorzitter...), en pas op de lange duur de Vrouwen het stemrecht te geven, dus zeg ergens tegen 2066.

Trouwens een vraagje: Naast de Armeniërs woonden en wonen er in Oost Turkije nog een ander, erg nationalistisch volk, dat naar Afscheiding en Eigen Staatsvorming streefde. Dat volk stuurde een delegatie naar de Parijse Vredesonderhandelingen waar over de opdeling van het Ottomaanse Rijk werd beslist. Evenals de Armeniërs kreeg het daar geen poot aan de grond. Wie waren zij?
 Waar de Armeniërs christelijk waren sinds de tijd van de Nieuwtestamentische Apostelen, was dit volk, hun naam begint met een K en ze hebben nu in Noord Irak een vrijstaat, orthodox-islamitisch (Soennieten, net als Al Qaida). Terwijl de Armeniërs met hun handelsnetwerk en cosmopolitisme (Charles Aznavour stamt ervan af) een relatieve elite in Oost Turkije vormden, en zoals VPRO's Andere Tijden jl. donderdag toonde, zij zich vrij konden kopen van de Ottomaanse dienstplicht, daar was het K-volk straatarm (kon zich dus niet vrijkopen...) en hun directe buren. Daar moet enige jalouzie ontstaan zijn. Een jalouzie die de Jong Turkse officieren, en dat was Ataturk, uitgebuit zullen hebben. Daar willen ze nu niet aan herinnerd worden...
  Om de Armeniërs van hun strijdbare mannen te beroven, verplichtten de Jong Turken die sinds 1909 de macht in het Ottomaanse Rijk hadden, de Armeniërs bij het uitbreken van de Wereldoorlog om alsnog dienst te nemen. Toen de Armeniërs dit weigerden omdat ze het afgekocht hadden, werden ze niet alleen opgehangen, maar werd de hele bevolkingsgroep ("Millet" is de Ottomaanse juridische term: gemeenschap met vergaande autonomie als ze maar belasting betaalden) in Oost Turkije bij alle daar wonende mosilms verdacht gemaakt.
  Dikke kans dat enige Koerdische boertjes dus actief meegeholpen hebben om de rijke Armeniërs te verdrijven, en om wie niet weg wilde te vermoorden; en dikke kans dat Ottomaanse overheden die Koerden de huizen, landerijen en rijkdom van de verdreven Armeniërs gaven.
  Kortom: het is onvermijdelijk dat ook de Koerden zwaar medeplichtig zijn aan wat de Armenen overkwam; wie daarop wijst vergoeilijkt het Turks-nationalistische ontkenningsgedrag niet, maar zegt wel dat het logisch is dat Turken niet de exclusieve schuld op zich geladen willen zien.

  Nogmaals, lees eerst Fatma's website, dan praten we verder.

  Kijk eerst nog eens op www.Fatmakoserkaya.nl, en dan praten we verder.