Aanrader: www.kieskompas.nl

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Oct 29 18:13:31 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als je klaar bent met invullen kun je ook nog klikken om een gedetailleerd
overzicht te krijgen hoeveel je van elke partij verschilt. Dan wordt dan
leuk aangegeven tot op twee decimalen, zo nauwkeurig is dat blijkbaar te
bepalen ;-)

Ik zat geloof ik 5.63% links van de VVD :-) Helaas zijn mijn instellingen
niet bewaard, want ik had niet eerst een account aangemaakt. Maar ik was
wel benieuwd waarom ik (iets) dichter bij de VVD dan bij D'66 zat. En daar
kwam wel wat grappigs uit. Het lijkt erop dat de afstand in het vlak,
gewoon volgens Pythagoras, wordt genomen. En dan kwam ik inderdaad net
iets dichter bij de VVD. Maar ze hadden nog een maatstaf, namelijk het
percentage overeenkomst qua programmapunten. En daar kwam ik gelukkig met
een kleine maar duidelijke voorsprong uit op D'66, ik geloof dat het 69&
vs 73% was. Zo zie je maar hoe betrekkelijk een en ander is.